• pucken

hur många sorters kakor?

vi ska ha dop om en dryg månad och jag tänkte göra kakorna redan nu. hur många olika sorter ska man göra? jag gillar att baka, och äta kakor, så jag gör hellre för mycket än för lite. brukar dessutom ge bort allt som blir över, som färdkost typ =)

så, hur mycket och vad ska jag baka? vilka kakor gillar DU?

• Svar på tråden hur många sorters kakor?
  • Mika86

jag brukar alltid göra 7 soter.
    Typ kanelbullar, negerbollar, arraksbollar, havreflarn, drömmar, sockerkaka,

• Fru Höstlöv

kanelbullar, choklad och arraksbollar och sockerkaka är väl inte kakor?

När jag hör kakor tänker jag småkakor, hallongrottor, korintkakor, bondkakor, shackrutor, havrekakor... åh, måste sluta rabbla upp kakor för jag börjar dreggla.

• pucken

negerbollar tänkte jag inte på! det är ju superenkelt =)

höstlövet
    eller hur? det rinner om käften på en när man tänker på bak =)

• Tigrizz

Vi hade dop förra helgen och jag valde att istället för tårta bjuda på smögås och sedan kakor. Tanken var god, men mitt i allt bak kanske jag kände att det var lite väl ambitiöst Men det blev riktigt bra och uppskattat. Som kronan på verket hade jag lånat ihop riktigt fina kakfat i våningar som jag dukade upp alla sorter på.
    Resultatet blev detta; kanelbullar, vaniljbullar, hallonmuffins, kärleksmums, havrerutor med nougat, hallongrottor, nonstopkakor och chocklate-chip-cookies.
    Mums.

• allaminaliv

Hej
    Jag var på ett barndop förra vintern och det var bara kakor och tårtor och de fick grymt mycket över! Jag orkade typ bara en kanelbulle och en tårbit. Mamman fick dessutom så mycket kakor över, för det var inte många som ville ta med sig.

Mitt tips är att satsa även på vanlig lättsam mat först, som typ pastasallad eller paj. För barndop brukar oftast vara kring lunchtider.

Svar på tråden hur många sorters kakor?