Artikel om Läpp- käk- och gomspalt i Allers
Jag har tidigare hållt mig väldigt anonym på denna sidan och knappt gjort några inlägg, mest tassat runt och läst, men nu känner jag att jag vill dela med mig.
Jag har en son född sept-05 som har LKG-spalt, vänstersidig ej genomgående och vi blev uppmärksammade i vår lokaltidning om detta. De hade ett reportage om det och nu har Allers köpt det och nästan samma reportage men nya bilder finns i nuvarande Allers nr. 37.
Jag blev hyffsat nöjd med reportaget har fått jättemycket positiv respons av det, tyvärr så innehåller Allersreportage en del faktafel som kanske bara vi med spaltbarn reagerar för men men så är det.
Så ni som är nyfikna på att läsa mer om spalt och lite hur jag har haft, kolla i Allers nr 37.
Min son är operarade på MAS och han har gjort läppoperationen. Han var då 7 mån. Det är den enda operation han har gjort än så länge och jag har fått en kallelse till Gomoperation i November.
Han har inte behövt ha Gomplatta då han inte har i hela gommen.
Jag tycker personligen han har blivit jättebra och jag är helnöjd med resultatet, när han har munnen stängd så syns det knappt, näsan här lite sne men det kan rätta till sig vid gomoperation säger de, vi får se.