• annsofi123

utslag runt munnen i samband med förkylning

undrar om någon vet om det e vanligt att barn blir utslagan runt munnen när de e super-förkylda. Min son har liksom haft precis som små små prickar som gått in i varann o de har oxå varit lite vita i mitten, precis som en lite blåsa, men som sagt jätte små o de har gått in i varann o blivit liksom flammigt. tänkte om det e så att saliv o snor e starkare vid förlylning, han får dessutom 4 tänder just nu! nån som känner i gen sig?

• Svar på tråden utslag runt munnen i samband med förkylning
  • KickanAnnika

Låter som munherpes.
    Det får jag alltid i samband med förkylning. Det är nog ganska vanligt med munsår vid förkylningar både i och runt munnen.

• Maggen

Min tjeja får också så när hon är snorig och förkyld. Vet inte vad det beror på men så har hon blivit varje gång, och det är inte herpesblåsor hon får ivarjefall

• annsofi123

nä herpes är det inte, det vet jag hur det ser ut! det e inga stora utslag, smått o flammigt!

Maggen: får din dotter det liksom upp mot näsan på överläpp o runt munnen och så ser det värre ut när man torkat efter tex mat!?

• Maggen

Ja, de blir värre när man torkat, eller om det är matrester/snor kvar lite för länge runt munnen, då blir det mer irriterat. sitter på överläppen mot näsan och runt munnen.
    Har inte speciellt känslig hy annars och får bara utslag när hon är förkyld

• annsofi123

ok, låter som samma! liksom prickar som flyter i hop! ja massa ski får de, men det har nog med att salivet e starkare vid förkylning!

• mamma 21

Min son har likadant just nu!! Vi trodde att det kanske var vattenkoppor eftersom att det var lite vitt i mitten men det var ingen fara. och han är jätteförskyld just nu. han har runt hela munen och även två prickar på kinden mot ögat.

• annsofi123

mamma 21:

e utslagen liksom jättesmå så det ser ut som det e lite flammigt, det e som små små blåsor? inte konkreta prickar??

• Maltes mamma
    mamma 21 skrev 2006-09-11 19:33:08 följande:
    Min son har likadant just nu!! Vi trodde att det kanske var vattenkoppor eftersom att det var lite vitt i mitten men det var ingen fara. och han är jätteförskyld just nu. han har runt hela munen och även två prickar på kinden mot ögat.
    Så ha Min Malte också..Just nu.....Vi vet inte riktigt än...men det kanske är Höstblåsor...det går nämnligen här på Dagis...men inte på Maltes Dagis....så Vi ska avvakta och se.
    ~~*Vad Du än gör, ge inte upp*~~
  • obelix

vår son har oxå det nu, har varit super förkyld men inte längre, små röda prickar... vet inte vad det är...

• mamma 21

Det är som små prickar bara, men han har några lite större som en finne typ. men det har blivit lite bättre.

Svar på tråden utslag runt munnen i samband med förkylning