Jag är väldigt spontan av mig och när jag träffade min sambo blev jag blixtförälskad.
men jag gillar att vara ute på krogen några gånger om året, något som min kille blir väldigt arg för, enligt honom står det för otrohet. Så jag har backat eftersom jag tycker hans svartsjuka är obehaglig och det tyder på att jag är feg. eftersom hans ilska är inte att bry sig om´. Han skulle ju aldrig slå mig eller hota mig.
Jag har kännt att det varit ok och att vi anpassat oss efter varandra. men på senare tid börjar jag att undra vad jag håller på med. Jag utväcklas inte som människa jag sitter mest hemma och jag tar hand om barnen och hushållssyslorna han jobbar väldigt mycket och jag är även höggravid.
Jag känner att allt är en rutin och ett mönster som är uppbyggt efter hans behov. Och det är inte hans fel eftersom jag velat behaga och gjort allt för honom. Nu tar han mig för given. Han är inget svin , snarare tvärtom alla har vi så många olika sidor och de jag skriver om nu är ju de dåliga. men ibland tar de dåliga över och jag måste hitta styrkan att finna mig själv.
vem är jag?
vad vill jag?
varför låter jag han bestämma över mig,?
vi har pratat om detta många gånger han säger att det inte är så, men jag känner att det är så.
Han säger gör nånting då åk till stan gå hem till nån kompis. Men då känner jag att jag sviker familjen och de vanemönster .....jag vet inte vad det är för fel på mig!!
Så det enda han egentligen inte gillar är om jag är ute på krogen, eller har kontakt med andra killar, men det är så det räcker tycker jag. Och man behöver ju inte bli bästis med en ny kille men man kan inte undvika folk bara för att de är män.