• Anonym

Brun flytning efter blödning efter missfall, sex ändå????

Jag har slutat blöda efter missfall i v10 (utan skrapning), men har bara enn tunn brunaktig flytning nibland mot kvällen de senaste dagarna, är nu på dag 11 efter missfallet och dag 13 sedan blödningen staratade. Vågar man börja ha sex idag??? Äglttestet visade nämligen positivt, kan man lita på det???

• Svar på tråden Brun flytning efter blödning efter missfall, sex ändå????
  • Anonym (nej)

När jag fick MF så poängterade min läkare åtaliga ggr att det var viktigt att de "bruna flytningarna" var borta helt innan vi hade sex, då infektionsrisken är väldigt hög efter man har fått MF. Hon sa att flytningarna skulle vara helt borta, o så skulle jag helst vänta ytterligare några dagar efter det med sex.

• Anonym

DEt sa de inte till mig , bara att man skulle vänta tills man inte blöder längre, skumt...

• jazzy

Vänta tills du får en riktig mens innan du försöker igen..jag tror kroppen behöver "lite" vila innan nästa graviditet!

• Anonym (kör på)

Vad jag har hört så ska det inte vara något hinder när man inte blivit skrapad. Anledningen till att man ska vänta en mens är att man ska kunna beräkna bf (av vad jag har hört). Har du testat äl nyss och fått negativt, annars kan det vara så att du har grav hormoiner kvar i urinen som luras o ch visar posotivt, så är det för mig. Men mitt råd är att du ska köra på om du känner för det.
    Kram och lycka till!

• cajs

Jag fick två missfall på raken. Och då utan mens i mellan. Sedan väntade vi en mens och försökte igen. Denna gången gick det bättre. Om det var medicinskt rätt att vänta eller om det helt enkelt var fel på de två första fostren, kan man ju givetvis bara spekulera i.

Svar på tråden Brun flytning efter blödning efter missfall, sex ändå????