• klangsan

Vad är detta för en spindel?

Kan någon duktig spindelperson svara på vad det är för en spindel?
    Sambon skulle ner i vår källare igår och
    skriker att jag ska komma och titta på en spindel.
    Vi har haft många spindlar, ganska stora å läskiga
    men den här var enorm!!
    Det var inget kors på den, så att jag antar att det inte var en korsspindel.
    Vi jämförde med en skruvmejsel som är ca. 10 cm å bara kroppen var alltså ca. 5 cm....

Bilden finns i mitt bildgalleri.

• Svar på tråden Vad är detta för en spindel?
  • missteddy

huga varför går man titta på spindel när man hatar dem.

• Que Sera Sera

kan inte mkt om husspindlar och sa men fin var den! =)

• Jossisen

Oj oj, vilket praktexemplar! Kan tyvärr inte spindelsorter.

• Carro W

Såna spindlar har jag nere i min källare. Hatar dem!

Nån sa till mig att de kallas skogsspindlar, men jag vet inte om det är riktigt.

• bubbli

AAAAAHH vilken stor spindel!! och läskig!
    jag tror att det är en spindlus gigantus läskigus,dom lever oftast bland nycklar och äter små flugor och människors rädsla ...!!

• klangsan

Hihi!!

Jo, den borde tillhöra det släktet!!!

Morsan var ju jävligt rolig när hon fick se bilden, "Om det finns spindlar så är det ett bra hus!"

Tack mamma, jag ska komma ihåg att få med det i beskrivningen när vi säljer huset!!!

• oOoJOYoOo

Fin spindel ...vicket bo han /hon har *he he*

~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 36~~~
  • annca

Isch! Ingen aning om vad den heter... men känner igen. *Fast den där var ju ingenting mot de vi har hemma...(med saltkråkanstinaröst)*

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • sydneygirl

5 cm kropp(?) - I så fall har ni väääldigt stora nycklar . Men visst fasen ser den läskig ut!!! Kan tyvärr inte namnet, men det är en av de vanligare sorterna.

Om ni vill se riktigt stora spindlar så häng med till Australien Det är när man vaknar upp i en säng på landet och inser att en dödlig spindel delat rum som man har anledning till att oroa sig... (Redback spindeln var det i mitt fall). Men dsen vanliga Huntsman är ändå den som ser läskigast ut, stor som sjutton. Bilder:
    www.amonline.net.au/factSheets/huntsman_spiders.htm
    Brrr....

Svar på tråden Vad är detta för en spindel?