Eskimo vinterstövlar till barn?? nån som haft såna........
Undrar bara vad ni tycker om dom? håller de kyla och slask?
Undrar bara vad ni tycker om dom? håller de kyla och slask?
Det bästa jag haft! De klarar allt. Men inga tjocka sockar i dem, det blir för varmt. Och jag bor i Norrbotten.
Ja jag har haft sådana till min äldsta son och jag tyckte så mycket om dem att jag har köpt sådana två vintrar på raken och ska köpa sådana i vinter också om jag hittar.
Fördelen är att de håller foten varm och go´i ner till 40 minusgraders kyla...Kan behövas här uppe i norrbotten...även om vi nu inte har 40 grader...men väl 25-30 mellan varven...brrr...
De har en innersula/innersko som är av ull...som går att ta ur och torka om det skulle bli fuktigt...Har inte behövt ha så tjocka sockar i för innerskon/sulan har hållit värmen.
Våra vintrar är ju inte så slaskiga...bara fram åt vårkanten...Men jag har upplevt att de håller ute vattnet...Om nu inte barnet plumsar i allt för djupa pölar.
Det finns också en scooterkänga *sorel* som tål kyla ner till minus 40. Är dom lika bra tro? Eskimo tål kyla ner till minus 30.
Ser att den innersockan är thermofilt (sorel)
Eskimon stöveln innersocka är av ETS Thermo med fyra olika materialskikt som håller foten varm ner till yttertemperaturer på minus 30°.
Puh undra om båda är lika bra?
By the way...Första året jag köpte dem hade de fått bäst i test i (om jag inte minns fel) vi föräldrar.