• Vera 74

Stövlar för kraftiga vader....

...var hittar jag det? Skulle så gärna vilja ha ett par höga stövlar, men det är helt omöjligt för mig att klämma in mina vader i de stövlar som finns i de vanliga skoaffärerna. Hittade ett par underbara stövlar i en butik som säljer kläder i större storlekar men jag tyckte att de var i dyraste laget (2350 . Någon som vet vart man kan hitta stövlar där kraftiga vader får plats i Göteborgstrakten eller i Skåne?

• Svar på tråden Stövlar för kraftiga vader....
  • sweetpea

Jag har samma problem. I år har jag köpt ett par svarta stövlar på La Redoute, som har resårkilar på båda sidorna. Sitter som smäck!

• Amatea

Det fanns en annons i GP för en specialaffär som heter *Bekväma Skor*; de ska tydligen ha skor och stövlar för alla fötter och vader som inte motsvarar idealformerna. Vet dock inget om modellerna eller pris.
    Jag beställde annars ett par från Ellos som skulle ha skaftvidd 40 cm men de var tyvärr för små för mig ändå

• LinnaLi

Nu är det ju poppis med stövlar med snörning. Min kompis hade samma problem och införskaffade sig ett par med snörning. Snyggt tycker jag iaf! Man kan ju reglera lite bättre med snörning trots att det finns dragkedja på dem.
    Lycka till!

• NinaFina

Har exakt samma problem! ittar inga stövlar som passar mina feta vader... *suck* Har väl en omkrets på 45 cm så det är ju liksom ingen marknad för den här storleken...

sweetpea: Vilka stövlar var det du hittade? Vilken sida i katalogen? Hur stora vader har du? (Förlåt om jag frågar, men jag vill veta om de överhuvudtaget skulle kunna passa mig... )

• mimosin

Jag har funderat på att beställa hos www.duoboots.com men jag kan inte bestämma mig vilken modell jag vill ha. De har ett antal modeller

• sweetpea

NinaFina: Jag mätte dem häromdagen - jag tror att de var ungefär 42 centimeter. Stövlarna hittade jag på nätet, de finns under Boots - höga - längst upp till höger på sidan 3. Finns svarta och bruna, men det är rejäla vardagsstövlar, inte pimpinetta alls.

• NinaFina

sweetpea: Ok jag ska kolla där. Tack för tipset!

• eLiN01

Nilson har ett par olika modeller med extra vida skaft!

• Nananas

Åh, samma problem som jag! Vad trist!

*Let love be your energy*
Svar på tråden Stövlar för kraftiga vader....