Väldigt tidiga missfall
Undrar om det finns någon som är i samma situation och vad ni i så fall kunnat få för hjälp.
Har gjort fyra IVF:er och 2 FET (dvs vid 2 tillfällen är det ett fruset embryo som har satts in). Tre gånger har jag fått positivt gravtest, men ganska snart börjat blöda. Första gången blev det missfall i vecka 6, de två senaste gångerna i princip direkt efter jag testat positivt.
Är det nån som haft tre så tidiga missfall (om man ens kan kalla det missfall då), men som till sist lyckats? Vad har ni fått för behandling då? Inför min senaste IVF pratade jag med läkaren om trombyl (blodförtunnande) som jag förstått att en del får, men de tycker inte att det är något för oss. De resonerar som så att om det är ett livsdugligt embryo så fortsätter det att utvecklas och det är väl i och för sig sant. Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på om det kan vara något hos mig som stöter bort embryot, jag har ju t.ex. hört att det finns de som fått immunologiska orsaker, antikroppar m.m. som diagnos. I vilket fall som helst känns det inte som att det är någon idé att göra en till IVF på exakt samma sätt som tidigare. Det känns som att det skulle vara "dömt" att sluta på samma sätt.
Är det nån som varit i en liknande situation?