• Lilla Pe

Ont efter akupunktur mot foglossning?

Undrar om någon har erfarenhet av akupunktur mot foglossning?

Var imorse på min första behandling (hos sjukgymnasten som BM rekommenderade), och vid lunch hade av och till jag ondare än tidigare! Och nu efter en hel dag på jobbet (stillasittande på kontor) har jag ett ryggont som jag förknippar lite med förlossningssmärtor, så lite orolig blir man...

Är det någon annan som har fått ont av akupunkturen? Eller kan sjukgymnasten ha stuckit lite fel? Hon satte 9 nålar i korsryggen, det killade lite bara förutom en av nålarna som brände till ordentligt.

Erfarenheter, någon?

• Svar på tråden Ont efter akupunktur mot foglossning?
  • Blå Flygare

Berättade hon inte att man OFTA får ont av första behandlingen?!? De brukar rekomendera att man åker hem o vilar efter behandlingen, ffa första gångerna när man inte vet hur reaktionen blir.

Jag klarade knappt att ta mig hem efter första behandlingen - men skam den som ger sig! Och sedan hjälpte akupunkturen Eftrsom du fick ondare reagerar du på behandlingen, o kommer säkert få positiv effekt av den.

• Lilla Pe

Tack för svaret! Hon missade att informera om att man kan få ont... Som du skriver verkar jag svara på behandlingen iallafall, för jag tycker att det är lite bättre idag

Svar på tråden Ont efter akupunktur mot foglossning?