• Ottosson

Varför fryser jag så?

Jag är i v13 och är grymt trött men det hör ju till. Men jag funderar på varför jag fryser så, när andra svettas så fryser jag. Min förra grav svettades jag och det är ju mer normalt. Kan det vara blodtrycket som är lågt eller? Någon mer som fryser dygnet runt?

• Svar på tråden Varför fryser jag så?
  • mianmian

Hej!
    Jag är i v 6 och det är min första graviditet och jag fryser oxå hela tiden... det är jättejobbigt! jag har ingen aning vad det kan bero på.

• Ottosson

ingen annan som fryser och vet varför?

• Ottosson

neo06 vilken vecka är du i? Jag sitter med filt på mig på jobbet får duscha varmt när jag kommer hem...och fryser fortfarande

• CCA

Jag frös ngt enormt i början av grav sov med dubbla duntäcken.
    Nu är det dock tvärt om.

CCA v 37+

• Stumpegrisen

Jag ar normalt sett en jattevarm manniska och trodde jag skulle fa annu mer problem med det under graviditeten, men hittills har det varit tvartom! Fryser mycket! Och far SA ont i brostvartorna nar jag fryser...plagsamt.
    Ar i v.29.

• norrpann

kan bara instämma i att jag åxå frös mkt tidigare. vet dock inte varför. men nu har det gått över & jag är "normal" . vecka 19...

• drömmaren

här är en till som ofta fryser enormt, men emellanåt bkir jag supervarm utan anledning...

• mammatilmoa

jag satt precis och tänkte på detta..jag är gravid ivecka 12 och fryser dygnet runt..just nu sitter jag med varma sockor,tre tröjor och byxor samt fleecmorgonrock..och jag fryser fortfarande,när jag sover sover jag med pyamas och 2 duntäcken och raggsockor...ingen som vet VARFÖR man fryser?

+ på cb den 24/7-06 jag ska bli 2 barns mamma!!!
  • Lychee

Jag har oxå haft sådär o nämnde det för min syrra och hon sa att hon oxå hade så när hon väntade sin första. Graviditetsfrossa kallade hon det, o sa något om att så mycket blod går till barnet o det är därför man kan känna sig så mycket kallare än vad man brukar. Vet inte om det är rätt, men det lät som en logisk förklaring i mina öron..

• mammatilmoa

vargadotter

det tycker jag oxå  lät logiskt..

+ på cb den 24/7-06 jag ska bli 2 barns mamma!!!
  • MeandHim

Jag fryser oxå JÄTTEMKT!!!! Är iof kallblodig och fryser jämt men nu är det ännu värre. Känns nästansom fyllefrossa!
    Mår illa konstant oxå..NÅN som vet vad tebletten heter som hjälper mot ilamåendet??? vet att jag läst på FL nånstans...tacksam för snabbt svar

• elin 83

Jag fryser som en tok jag med.
    burr*burr.

Svar på tråden Varför fryser jag så?