• jezzzica

När jag lyfter upp sonen från golvet så känns det som det knakar i hela ryggraden på honom.

När han sitter på golvet och när jag lyfter upp honom under armarna så knakar det som om man drar i hela ryggraden. Låter super läskigt, kan det vara ngt fel tror ni eller har många barn det så här?

Han är 7 mån.

• Svar på tråden När jag lyfter upp sonen från golvet så känns det som det knakar i hela ryggraden på honom.
  • Saza

Känner igen det där!

När jag lyfter min dotter ur matstolen så knakar hela ryggen. Låter superläskigt!
    Vet inte vad det är, men det är nog ingen fara. Läkaren har ju kollat ryggen på alla undersökningar.

Allting kanske inte sitter fast riktigt som det ska på dom nu innan dom växt klart, eller nåt sånt

// Sandra - mamma till Wilma 051013
  • Stjärnstopp

Min lilla låter likadant....säkert ingen fara! ( hon e 9 mån)

• Lilla Prussiluskan

Min bebbe också (7 mån)...

• fifi83

så låter min tjej oxå och jag fråga om det när vi var på 3mån kontrollen och läkaren sa att det inte var någon fara, det var helt normalt...fick aldrig reda på varför dock.

• MammaVeronika

hej! jobbar timmar på dagis (småbarnsavdelning) och kan säga att det är ingen fara, alla de minsta barnen låter så (knakar i ryggen) när man lyfter dem...

är du ändå orolig, fråga BVC nästa gång du är där..

• jezzzica

åh tack för alla svar känns lite lugnare nu...

• lilla tummelisa

När det gäller vuxna är det tom bra om det knakar när man tex vände sig i sängen. Jag var hos en kiropraktor o efter det så knakar det ofta. Bra sa hon då sköter kroppen om "kiropraktorbehandlingen" själv. Så det bordeju vara detsamma för barn.

• zazla

Samma här. Min dotter är 9 månader. Tycker att det låter skönt Hade önskat att min rygg knakade sådär hela tiden

• MammaVeronika

zazla, jag tycker med att det later otroligt skont... hihi

• jezzzica

haha ni är för roliga jag tycker det känns som ryggen håller på att gå av!

Svar på tråden När jag lyfter upp sonen från golvet så känns det som det knakar i hela ryggraden på honom.