• UWO BaraJag

Bruna flytningar i sen graviditet

Någon som har haft det? (ja, jag gissar iaf på att jag inte är den första.. ).

Hade förvärkar i helgen, livmodertappen konstaterades vara omogen. Fick bricanyl med mig hem.

Nu har jag fått bruna flytningar, sparsamma. Har inte ont direkt, inga regelbundna sd längre.

Skulle vilja veta om fler haft liknande flytningar, vad som hänt och om någon vet varför man kan få dem?

Barn 2x 0201, 1x0308, 2x bf 15/11 + en bonus 9310
  • Svar på tråden Bruna flytningar i sen graviditet
  • Tintan

Jag har inte haft det...men det är ju gammalt blod eftersom det är brunaktigt,alltid värre om det är klarrött....
    Jag skulle nog tror att det är efter sammandragningarna i helgen,men ring in och kolla med dem och du vännen,skönt att de lugnade ner sig sen. 
    Kram Martina

Martina har 2 pyren i magen
  • UWO BaraJag

Tack för svaren!!

eliung: Det känns lite lurt. Ska lyda uppmaningen att höra med förlossningen igen.
    Bra teori Tintan, har inte tänkt på det.
    Julia85, nej, men tack för det som förklaring! Blev ju undersökt i helgen, kanske det kan påverka?

Fler får mer än gärna svara!! Är tacksam för minsta lilla!!!!!!

• diskus

Kan ju också vara slemproppen... den kan ju vara lite färgad och kan lossna långt innan själva förlossningen sätter igång.

Lycka till!

• barajosefine

Det enda jag hört att bruna flytningar ska vara gammalt blod och därför skulle man inte behöva oroa sig för dom, är skillnad om blodet är färskt och rött då måste man uppsöka förlossningen.

• diskus

Oftast är det väl så att man kanske har haft sex och slemhinnorna har småblödit lite, vilket kommer ut som lite brunaktiga flytningar. Jag tror dock att det är vanligare tidigare i graviditeten, även om det förekommer senare också. Med tanke på TS sammandragningar och förvärkar tycker jag att det är bäst att kolla upp det hela ordentligt!

• ominte2

jag hade det i vecka 28. Visade sig sen nu i vecka 31 att det var pga av att jag har fått svamp..man är så känslig.
    Men det kan också vara pga av att du blivit undersökt

• UWO BaraJag

eliung hade rätt. Det var slemproppen. Teckenblödningen kom två dagar senare och bebisarna ytterligare 5 dagar senare.

Tack för alla svar!

Svar på tråden Bruna flytningar i sen graviditet