• Lolinondoda

Varför tar det så lång tid att bli gravid???

Hej!

Jag och min sambo är inne på vårat 7:e aktiva försök. Det känns helt hopplöst och jag är stundtals jättedeppig för detta.

Jag har inte ätit p-piller innan eller andra hormonpreparat så jag kan inte förstå varför det dröjer så lång tid...

Finns det någon annan som _inte_ ätit p-piller innan och som också försökt länge?

• Svar på tråden Varför tar det så lång tid att bli gravid???
  • Sigrid

Vi skyddade oss med kondom innan vi bestämde oss för att försöka få barn. Vi har försökt i 10 månader nu och jag har fortfarande inte testat positivt någon gång. 80% av fertila par som har sex vid ÄL blir ju gravida inom ett år, så det kan ta tid.

Hoppas ni lyckas snart!
    Kram

• 42an

Hej på er!
    Vi är också inne på vårt 7:e försök och jag känner också att det är helt hopplöst även om jag vet att det är många som försökt mycket längre.
    Jag fattar inte hur de gör för att hålla humöret uppe.
    Men hummelhonungs sätt att tänka var inte så dumt. Sannolikheten att lyckas borde väl öka ju längre man har försökt, eller?
    Håller tummarna för oss alla, det är tur att vi har varann!

• Insan

hejsan. vi är inne på vårt 19: onde försök. Har tänkt att ge upp flera ggr, men skam den som ger sig..

• Tilde

Jag har inte ätit p-piller och vi har försökt den Dec-02.
    Jag har också varit nära på att ge upp flera gånger, men på nåt sätt så lyckas man behålla hoppet!

Önskar er alla lycka till!
    Kramizar

• Lolinondoda

Vad skönt att det är fler, även om det inte är särskilt kul.

Hummelhonung; Jag läste ditt inlägg och det känns faktiskt lite bättre nu Jag har aldrig funderat så. Det är väldigt lätt att bara fokusera på allt negativt. Dessutom gör det inte saken lättre att tre av mina närmaste vänner har barn eller väntar barn. MEN, vi kämpar på och tänker aldrig ge oss!

Massor av lycka till tjejer, hoppas att vi slår en 6:a snart

*Kram*

• MiniPyret

Vi har precis påbörjat vårt 9 försök och det har varit MÅNGA tårar under den tiden!!
    Innerst inne vet jag att det är vår tur snart så jag tänker INTE ge upp!!
    Runt mens är det inge kul, men sen när äl tider kommer får man hopp igen!!

• Arga Klara

19:e försöket för oss!

• ani83

Vi har försökt i 17 månader utan resultat.
    Jag har inte heller ätit p-piller...

Svar på tråden Varför tar det så lång tid att bli gravid???