Ta hål i näsan!!?!?
Gör inte det skit ont??
Har ni nått bra tips?? Vad man bör tänka på?
Nål eller pistol?
Gör inte det skit ont??
Har ni nått bra tips?? Vad man bör tänka på?
Nål eller pistol?
Gör inte ont....jag gjorde hos en frisör här i Västerås och dom använde som en klämma som dom tryckte hålet med. Se till att ha alsollösning och bomullsrondeller hemma så du kan sköta om det....o gärna LHPsalva eller nåt som förhindrar infektion.
Nej, det gör inte skitont. Det nyper till en aningens :)
Mitt enda råd är att GÅ TILL EN SERIÖS PIERCARE! Ingen frisör eller någon annan som "skjuter hål med pistol". Visst, det kostar mer, men det blir också bättre!
Det känns som en snyting men det går fort över . Pistol. Gör du med Blomdahls så får du en gigantisk tops att rensa snoken med innan skottet
. Jag fick en titan stud. Tips?, va inte förskyld...kanske?. Lycka till
Inte pistol, nu gjorde jag iofs mitt med pistol för 10 år sen (haha fatta att jag var 8 när jag tog hål i näsan) Men kanyl/nål är bättre, pistolen kan slå sönder nerver så får du röda grejjer runt näsan.. gjorde inte ett dugg ont förövrigt, vågar en 8 åring så vågar du
Jag gjorde mitt hål själv (kanske inte att rekommendera ) med ett vanligt örhänge. Det var liksom inte ens meningen. Jag bara satt och tryckte lite mot näsvingen (i "vecket") med den och så gick det hål!
Men det gjorde inte så ont.
När jag gjorde min så sköt dom hål på en tårkanal i näsan, vilket gjorde att det såg ut som jag grät i flera veckor efteråt. Gjorde lite ont men det va över lika snabbt igen!
Lycka till!
Jo, jag tyckte de gjorde välkdigt ont. Jag har piercat mej på flera ställen å näsan va värst av dem ställena. Jag gjorde de me nål hos en piercare å de e de bästa sättet...att göra de på riktigt sätt.
håller med Menelaya. en seriös piercare kostar en liten slant mer men det e det värt. dom vet va dom gör. man går ju inte till färghandeln om man ska operara hjärnan liksom hehehe
För mig:
Kostade: 150 kronor
Kändes: Som hål i örat, snabbt nålstick.
Metod: kanyl.
Dåligt: Svullnad som inte är så attraktivt
Bra: Läker relativt snabbt, 1-2 veckor (för mig 1 vecka).