• Maj grodan

Byta kläder efter dopet??

Hej

Undrar hur ni gjort/ska göra?
    Bytte ni kläder på ert barn efter dopceremonin? Fik dop ha på sig finkläder under dopfikat el. middagen?

• Svar på tråden Byta kläder efter dopet??
  • MikkisPikkis

Jag hade dopklänningen över strumpbyxor och ngn tröja (för mig det är lite kallt i kyrkan)
    Efteråt så tog vi av dop klänningen (efter alla foton också givetvis) och tog en annan klänning över, en vanlig söt rosa..

• anca

Vi bytte oxå till andra kläder efter själva dopet och all fotografering. Det blir ju lite otympligt med klänning efteråt och vi ville inte smutsa ner den i onödan.

• Nette

Samma här, när vi kom till mottagningen så bytte vi om till en finklänning. / Nette

• NeOChriSMammA

Vi hade dopklänning i kyrkan och när allt fotat klart smet vi iväg för att byta blöja och kläder! Neo fick på sig en vit liten "skrynkel-skjorta" och ett par svarta manchesterbyxor. Jättefint.

• Jen75

vi bytte åxå kläder efter dopet. Det var juh mitt i sommaren så det var lite väl varmt i dop klännigen.
    Hon fick ha en söt vit & rosa randig klänning. lite sjömans stil typ

Jätte sött. Hon fick ha sin dop klänning när alla tagit kort på henne så klart

• sarah

vi bytte till rosa snickar shorts och vit kortärmad body efter dop och foto på vår tjej

• Marlene

vi bytte kläder, kändes bökigt med dopklännig

• Stora

Vi har köpt en Bamseklänning i röd manchester o en tröja +strumpbyxor som vi byter om till.

• Hannie

Som många redan sagt ;
    Glöm för allt i världen inte att ta ordentligt med foton MED dopklänning på innan ni tar av den!
    Det var så mycket med fikat och det att vi bytte om henne utan en tanke på att det är roligt att ha släkfoton från dopet.
    Nu ångrar jag det jättemycket.

• Fii

Jag satte strumpbyxor å body under klänningen,sen bytte jag om till en enkel lila klänning när vi skulle äta å allt annat skoj man gör

Svar på tråden Byta kläder efter dopet??