• Nervis

öroninflammation

undrar hur man märker om en tvååring har öroninflammation? W. är hemma med mig idag då hon är otroligt snuvig och hostig. Hon säger att hon har ont i örat, sa det redan i går och visar på samma öra hela tiden. har inte mätt någon feber på henne. kan väl bara vara att det spränger pga av förkylning oxå? fast då borde hon kanske säga att det är på båda öronen? Gör de förresten nåt åt öroninflammation på så små barn? och vart ska man då vända sig? Vårdcentralen? För bvc är väl till för friska barn har jag för mig?

• Svar på tråden öroninflammation
  • gravid34

Du kan kolla om hon har genom att trycka lite lätt precis under öronsnibben reagerar hon så e de säkert öroninflamation...ta kontakt med VC. dom skriver ut pencilin i så fall

• jojjo113

Det är ofta också jobbigt för dom att ligga ner om de har öroninflammation. Det är inte alltid det tryckknepet hjälper (har aldrig fungerat på min pojke) men oftast har de feber vid öroninflammation. Penecillin behövs för att få bort det och för att få det måste man gå till läkare.

För att undvika det vid förkylning är det bra att använda nässpray eller droppar, det gör så det håller sig borta lättare..

• Nervis

tack för tipsen! Verkar inte reagera på att jag trycker. Men hon är iofs smärttålig till tusen. Lite därför jag tar det på alvar när hon säger att hon har ont. Får väl avvakta om hon får feber får jag ringa till vc och höra vad de säger.
    tack för hjälpen

• jojjo113

Oftast brukar öroninflammationen komma efter en förkylning. Så de är förkylda, för att sedan vara bra i några dagar, för att sedan få feber igen och det är oftast då öroninflammationen kommer..
    Det finns undantag att det kommer direkt, men det vanligaste är att det fungerar så. Ge näsdroppar så förhindrar du det bra om hon känner tryck vid öronen.

• Max mamma

Min Max får nästan jämt ont i öronen när han är förkyld utan att det är öroninflammation,antar att det är körtlar som svullnar som trycker uppåt öronen.
    Men SJÄLVKLART ska man ha ögon öppna så det inte är inflammation.
    Men ville bara berätta att man kan ha ont i öronen utan att det är inflammation.

Camilla

• JennyL25

Om de har tappat aptitetn kan det vara ett tecken ochså på örinflammation

• menu

nuförtiden ger man inte så ofta penecilin vid öroninflamation, då det tyrligen oftast går över av sig själv lika bra på samma tid...
    å ja man kan ha väldigt ont i öronen pgav förkylning.

Svar på tråden öroninflammation