• MELIM

Vad äter ni till frukost?

Bara nyfiken.

Ska äta frukost nu tänkte jag och vet inte vad jag är sugen på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-12 10:04:15:
    Havregrynsgröt var storfavorit länge, tills jag hittade något i havregrynspåsen som jag inte kunde identifiera.
    Såg ut som rått-sk-t! (vi bor i lägenhet, så råttor finns inte i bostaden).-

Nu har jag vårt att hitta något annat...
    Branflakes har jag kört ett tag nu...inspiration sökes....

• Svar på tråden Vad äter ni till frukost?
  • Mizzdarling

Fiber havregrynsgröt + en grov smörgås

• hjärnladyn

Jag brukar äta fullkornshavregrynsgröt med farmors hemlagade äppelmos och mjölk. Mums! Något mer får jag inte ned, inte så bra matlust på morgonen nu när jag är gravid.

• lönnemåla

Jordgubbsfil med müsli, en ostmacka, en korvmacka, ett kokt ägg, ett glas mjälk och avslutar med ett par koppar kaffe. Har jag bråttom blir det bara ett par mackor och mjölk.

• hjärnladyn

lönnemåla, det låter gott!

Det låter som en helgfrukost, när man har gott om tid att äta.

• frugiraff

bobs (numera felix) korv med risgrynsgröt är supergod om man inte vill stå i evigheter på morgonen och koka riktig risgrynsgröt

• Jamirl

Macka å juice, jag slarvar så med mat...glömmer äta...man e lixom inte sugen...

• LyckaJones

Jag äter alltid gröt med banan i, en macka och en kopp kaffe!

• lönnemåla

Är fullkornsallergiker så det gäller att hitta alternativ. För det mesta så hinner jag med min fil och dyl eftersom barnen är på dagis/skolan tre dagar i veckan. Vill gärna också ha tips till variationer.

• salvavinnie

Fiberhavregrynsgröt med mjölk, äppelmos och kanel

• rebmetpes

oj va ni är duktiga på att äta frukost..

själv åt jag nästan aldrig frukost innan jag blev gravid, nu är jag offtast hungrig på morgonen, men ätar kanske två mackor + ett glas mjölk.

Svar på tråden Vad äter ni till frukost?