• tumult

fler med husvagn

hej
    är det någon mera här som har husvagn! Isåfall vad brukar ni campa vilken husvagn har ni??
    mm

• Svar på tråden fler med husvagn
  • Alvi

Vi har en Solifer... Typ årsmodell 98 eller nåt...
    Ärvde den av mina föräldrar som dog för två år sen, så jag har bara tagit över den, men vi ska bsolut behålla den!

Jag är uppvuxen på Rullsand, ett par mil söder om Gävle, men i sommar har vi varit på Öland - underbart!
    Vi var bara där i fyra dagar, och tog därför inte med förtält - big mistake! Det har vi lärt oss till nästa gång - förtält med - alltid!

Vi vill åka ut lite mer, helger och sånt.... Mysigt värre..!

• Alvi

Nejje... vänta nu... vi har ingen Solifer.. vi har en annan... ÅÅååhh, vad sjutton är det nu den heter...! Sjö... nånting... Sävsjö... Jo, Sävsjö är det ju...!

• Sanchia

VI har en Solifer -82, vi fick den av Tonys mamma och hennes man. I sommras campa vi på orsas camping, där var det jätte fint perfect för barn, sen campa vi på rättvikscamping också.

• elegi

Burstner 550tk Ventana -05 (dubbelsäng,sittgrupp,våningsäng,toa) har vi uppställd på säsongsplats (1april-30sep) 10 mil hemifrån åker dit alla helger vi har möjlighet samt hela semestern och bara njuter och är utan alla måsten, vi har naturligtvis förtält oxå med trägolv under (skulle nog aldrig kunna klara mig utan förtältet)

• tumult
    okej låter som det är några stycken med vagnar här!
    Själva har vi köpt en hobby 560 ukf-07 med 3,5 meters tält vi har den uppställd på Hansargårdens Camping i Falkenberg (28 april-3sep) iår
    Innan hade vi en efielland 520 tkm -05 med 2,5 meters tält men bytte nu vagn för 3 veckor sedan så vi får den nya lagom tills mars nästa år!
    Vi har med trägolv kylskåp spis ugn micro med mm i förtältet
    Har haft husvagn i 3 år nu ! Och det är absolut en frihet att bara får komma ner tillvagnen man saknar verkligen det när det är vinter och kallt
  • elegi

tumult
    samma här man bara kopplar bort allt måste som finns hemma, vi har 3 meters tält hade 2,5 förut det blev ju världens skillnad, den här vagnen köpte vi nu i somras det är vår 5:e på 6 år så vi har haft några stycken anledning att vi bytt är planlösningar och nyare hela tiden

• tumult

okej
    elegi
    detta är våran tredje husvagn på 3 år pga som vi har gjort som ni bytt till nyare vagn och bättre planlösning med!

• tumult
    någon som har en hobby 560 ukf
  • Millani

Vi har en Polar -07. Vi står hela sommaren i Rättvik alldeles vid siljan, jättefint. Nu till sommar blir det ju verkstad i vagnen Hi HiGenerad. På vinter brukar vi stå på Rättviksparkens camping. Det blir spännande med bäbis i vagnen men det blir ju inte föräns 2008.
    Full bil blir det då, med två katter jättehund barn, barnvagn och alla annan packning, behöver nog en släpvagn då.Skrattande

• Emmies mamma

Vi har en Cabby 620+ -06 med 3,5 meters tält. Mannen släpar en del på husvagnen i jobbet och sedan använder vi den på semestern samt helger i för och eftersäsong. Tror det är 5:e husvagnen vi är inne på och är verkligen bitna av campinglivet. Vår dotter älskar verkligen att dra iväg med vagnen och då blir det ju så. Vår favoritcamping är Vättervikens camping i Vadstena. Har varit där några gånger varje sommar och nu har vi bokat en säsongsplats för sommaren -07. På gränsen till långt att åka men vi tänkte prova i alla fall.

Vad det gäller säsongscamping så är min man väldigt bestämd över att vi ska minsann inte fylla vårt förtält med en massa prylar som alla andra gör. Varför laga mat i förtältet när köket i vagnen är så bra? och så vidare. Ska bli kul att se hur vårt förtält ser ut i slutet av sommaren -07.....

Svar på tråden fler med husvagn