• Patricia26

kissfläckar på bäddmadrassen?

Hej!

Det är säkert fler än jag som har fått kissfläckar på bäddmadrassen efter att ett barn har kissat.
    Är det nån som har ett bra tips hur man får bort det? Vår madrass är en IKEA men den går inte att tvätta i maskin, väldigt opraktiskt.
    Kom gärna med tips! TACK

• Svar på tråden kissfläckar på bäddmadrassen?
  • Meduziz

min morsa tvättade madrasserna i badkaret när vi haft lite nödiga barnbarn/syskonbarn hos oss =)
    Man lägger den på badkarsgolvet och trampar runt på den när det är vatten i karet.
    sen har man i lite tvättmedel.. trampar runt lite..
    häller ut vattnet, i med nytt, trampa ur allt medel, och sedan låter man allt vatten rinna ur karet.
    Trampa så mycket du kan så att allt överflödigt vatten försvinner ur madrassen och häng upp på tork.

Busenkelt! =)

• Patricia26

Tack för ditt tips, men madrassen tål inte vattentvätt utan bara möbelshampo och det är ju totalt värdelöst. Möbelshampo funkar aldrig tycker jag.

• imorgon är en annan dag

Hmmm, vi har ju IKEA bäddmadrasser och jag har ju tvättat överdragen i stora matttvätten med tvättmedel. Nu kanske du inte menar bäddmadrasserna, men jag har aldrig läst lappen på mina utan bara slängt de i en matttvätt och det har fungerat utmärkt!

• Svamp Bob Fyrkant

Vår bäddmadrass kan man ta av fodralet på och tvätta bara det...
    Nackdelen är att det kan krympa om man har otur...

...bara 10 veckor kvar...
Svar på tråden kissfläckar på bäddmadrassen?