• Ankiz

Hur lyckas flugorna ta sig in mellan fönstrena, men aldirg ut?

Ja, som sagt; hittar alltid en massa flugor mellan fönsterrutorna, men jag har aldrig sett någon ta sig ut själv. Hur kommer det sig?

• Svar på tråden Hur lyckas flugorna ta sig in mellan fönstrena, men aldirg ut?
  • cheetah

Mycket bra fråga! Dom är ju också betydligt bättre på att ta sig in i huset än ut, och det verkar gälla allt med vingar förutom burfåglar...

• Cocobahia

Ja, det undrar jag oxå!! Här är det en massgrav av flugor mellan fönstren... tänker banne mig inte ge mig, dom får f*n hitta ut själv

• Ankiz

Ja, man tycker ju att har de hittat in så borde de hitta ut!

• cheetah

Cocobahia - det lär ju dock bli svårt för dom att ta sig ut EFTER att dom dött...

• Cocobahia

Fast det är ju det som är grejen.. Flugorna är inte döda, släpper man ut dom i friska luften så vaknar dom till liv igen

• Cocobahia

Fast då blir ju ändå problemet att hur fasiken ska dom ta sig ut??!!
    Ska jag alltså behöva ta bort dom själv?? Attans...

• Ankiz

Cocobahia: Du får nog göra det... ta lite glass efteråt och känn dig stolt som har räddat flugorna från massgraven!

• cheetah

Fast glasstricket kanske funkar på flugorna också? Om man ställer en skål med glass riktigt nära fönstret kanske dom blir mer motiverade att ta sig ut?

Ibland tror jag att dom ligger i fönstret över vintern bara för att kunna njuta av vårsolen när det är dags! För då tar dom sig åtminstone ut på fel sida - in i huset...

• Cocobahia

Ankiz> Jag ångrade mig.. dom får nog ligga där ett tag till.. Har man persiennerna nere så syns dom knappt ändå..

• enny signatur

dom går lite planernde på fönsterbläket... kommer in glada och tycke rsig varit smarta.. sne får de panik och då flyger de in i fönsteret istället (alternativt in under kattens tassar...)

Svar på tråden Hur lyckas flugorna ta sig in mellan fönstrena, men aldirg ut?