• MajaLarsson

potatisgratäng med creme fraiche å mjölk??

går det att pussla ihop??

nån som har nåt recept?? lr beskrivning på hur jag ska göra?!
    den måste bli gooood oxå för sambon gillar inte potatis vidare värst mycket men jag har ingen grädde hemma, bara mjölk å en creme fraiche...

tänkte ha fläskfilé till....

• Svar på tråden potatisgratäng med creme fraiche å mjölk??
  • April Mamma

Skiva den skalade potatisen och lägg först ett lager potatis i formensbotten och salta och peppra lite, ev pressad vitlök också eller hackade gullök är också gott. Sedan ett till lager potatis som du saltar o pepprar lite. Höll över mjölken och strö över riven ost.

Vill du ha i cremef så blanda den med mjölken och häll på.

• MajaLarsson

aprilmamma:
    a så har jag tänkt att göra min, vill inte ha den så fet nämligen å tål dessutom inte laktos...

men om man blandar creme fraichen å mjölk så blir det lite krämigare lr geggig konsistens va? ska man hälla på ost över lr ska man blnada med det i geggan?

• April Mamma
    Sessan85 skrev 2006-09-12 13:04:01 följande:
    aprilmamma:a så har jag tänkt att göra min, vill inte ha den så fet nämligen å tål dessutom inte laktos...men om man blandar creme fraichen å mjölk så blir det lite krämigare lr geggig konsistens va? ska man hälla på ost över lr ska man blnada med det i geggan?
    jag brukar stör över riven ost efter att jag har hällt på vätskan (jag är onyttig o använder nästan alltid grädde i gratängen..)
    Man kan ju även ha ett litet lager av ost i mitten också.... Mumma

Jag vet inte riktigt om den blir kärmigare men det blir säkert gott..Cremef kan man ju ha till det mesta.
  • MajaLarsson

tack så mycket, ska prova!

Svar på tråden potatisgratäng med creme fraiche å mjölk??