Lägga tak nu ?
Visst kan man väl lägga tak nu, fast det är höst ?
Har sett folk byta tak på vintern nu när jag tänker efter.
Är de beredda med skydd och fortsätter efter ev. regn ?
(Vi måste lägga nytt tak NU)
Visst kan man väl lägga tak nu, fast det är höst ?
Har sett folk byta tak på vintern nu när jag tänker efter.
Är de beredda med skydd och fortsätter efter ev. regn ?
(Vi måste lägga nytt tak NU)
Klart man kan lägga tak nu. Se bara till att vädret är hyfsat under minst 3-4 dagar i sträck. Min granne bygger nytt hus och har precis lagt papp på taket i denna vecka. I slutet på veckan skall han lägga takpannorna.
Det beror jo lite på hur mycket av taket som ska bttas. Om det endast är takpannorna, eller om ni måste byta råspont och dylikt.
När vi bytte tak täckte vi med presenning vid regn.
Great !
Ja vi ska inte göra det själva utan ska anlita takläggare.
Nä vi ska byta rubbet. Takpappen är halvrutten och det läcker in lite och vissa pannor är trasiga. Så det är brååådis.
Ja det ska nog inte vara några pix. Min sambo är snickare och han byter tak på vintern. Takpappen tål ju en hel del, så när den väl är utbytt går det nog bra och det går ju ganska fort att få på den.
Grannen som byggde hus här brevid i somras hade enbart takpapp på taket i säkert en månad, tydligen inga problem även om det regnade... Tyckde det såg mysko ut jag, men säger dom det så *s*
Men det var skönt att höra !
Vad heter de som lägger tak ? Ringde en takläggare men han sa åt oss att ringa 'Bygg...' nånting.
Vi börjar lägga om taket om en månad.
Hmm, tycker det borde heta just takläggare..? Ska fråga sambon när han kommer hem!
Hmm, han stirrade på mej som om jag var dum när jag frågade... Helt vanliga snickare lägger tak säger han
Ja tyckler det med ska vara en taklägagre för snickare är snickare.
Vårat tak är lagt av en snickar och den snickare hade hammaren mitt i handen.
Taket är lagt 04 och i Februari i år fick vi takläcka =(
Sund på ett tak som kostar 120.000kr nåt.
Men isåfall granska dom noga så ni får en som kan nåt om tak iallafall och är van vid det.
Det är inte så farligt om det regnar heller. Så fort pappen är på är det helt lungt för den skall hålla tätt, inte teglet.
Bättre en regnskur nu under jobbet än småläckor hela vintern!
Jadå, vi la om det nu i höst (när det regnade). De är ruskigt snabba, håller det bara upp ett par timmar hinner de få på ny papp
(vi bytte för övrigt pannor, papp och läkt)