• Miss Daisy

Mödravård i Lund

Någon som har erfarenheter från mödravårdcentraler i Lund? Helst bra erfarenheter. Funderar på att kontakta dem på Linero eller mödravården på lasarettet men är för nervös då jag inte har så bra erarenheter inom vården.

• Svar på tråden Mödravård i Lund
  • Zumna

Jag går inte själv i Lund, men kan varmt rekommedera MVC på sjukhuset.
    Enormt trevlig personal. (Har jobbat lite med dem tidigare i år... )

Men det bästa du kan göra är nog att ringa och prata med dem. Förklara hur du känner och se var du blir bäst bemött.....

Lycka till!!

One voice raised against the void celebrates it?s own existence
  • menilla

Finns en helt underbar barnmorska i Dalby som heter Lena.
    Är ju inte sålångt från linero.

• Jemco

Jag har varit på inskrivning på MVC Måsen i Lund (V8+2). De kändes väldigt bra.

• Miss Daisy

Tack för era svar.

Har nu fått veta att jag tillhör Linero - Östra Torn. Är väl inte direkt en fan av av området. Man kan tydligen inte välja mödravårdscentral, himla trist då jag nu måste ta 2 bussar istället för en som bara skulle tagit några minuter ner till lasarettets mödravård, megatristus. Hålla på att fara och flänga med bussar är inget jag gillar precis.
    Dessutom har de (naturligtvis) sämre telefontider, blä vad jag gnäller...

• JeanneDArc

Testa och se vad du tycker. Du har alltid rätt att byta barnmorska om du inte trivs med henne!

• Guling

Kristina W ute på Linero är toppen efter vad jag hört....inte gått där själv, men en kompis var jättenöjd med henne. Hon är ganska ny där. Lycka till!

• Miss Daisy

Vad bra Guling, ska ringa till Kristina imorrn, tack.

Svar på tråden Mödravård i Lund