• Dianka

Reagerade era barn på 18 månaders vaccination?

Oliver fick feber en vecka efter vaccinationen, hög feber på 40 grader som höll i sig i flera dagar, han har också fått prickar som är röda och svullna över hela kroppen, på den 4 dagen.
    Detta var inte 3 dagars feber för det har han haft, har era barn raegerat på liknande sett?

• Svar på tråden Reagerade era barn på 18 månaders vaccination?
  • Majakattan

Ja det där känner jag igen. Min son blev lika sjuk och missade ett dubbelbröllop på grund av det. Så det glömmer jag aldrig.

• Hannah76

Min dotter klarade sig dock, hon fick vaccinet i somras (hon fyller 6år) o påverkades inte alls.

• Dianka

ok, då är det ganska vanligt, fast han blev ju så sjuk, tycker det är så obehagligt

• Hannah76

Informerade de inte på bvc om vaccinet innan ni tog ställning till om ni ville ha det eller inte?

• Ireth of Dorthonion

Ja vår dotter brukar inte reagera efter en vaccination, men just efter den där sprutan fick hon feber minns jag.

• Kixi

Vår barnsköterska informerade om att barnen kan få feber efter ca 7dgr-10dgr efter vaccinationen och att de även kunde få röda utslag(som en lindrigare version av mässlingen). Konstigt att er barnsköterska inte sa det till er. William fick sin vaccination i fredags men han har inte reagerat något än.

• Dianka

nej, vi fick verkligen inte reda på det, bara ett papper där det stog att han kunde få feber och lite utslag, men det lät inte så farligt, vi var också utomlands när han blev sjuk, så på flyget hem hade han så hög feber att han blev okontaktbar och vi fick bada honom med kallt vatten för att få ner feber, ingen alvedon hjälpte. Nu har han fått jätte utslag och ser ut som han har badat i bränneslor

• Tygtiiger

TS: en del barn får en "minivariant" av mässling, låter som om din son fick det.
    Min son blev lite grinig och subfebril i några dagar, det var allt. Skönt, tycker jag, eftersom jag fick 40 graders feber och feberhallucinationer när jag fick mässlingsvaccination som liten

• betti

Ella fick också hög feber och utslag på 10:e dagen efter vaccinationen.

• betti

Fast vi blev informerade av våran bvc-sköterska.

• Hannah76

Tycker det är konstigt att inte bvc informerar om vad det är de ger barnet. man ska inte glömma att alla vaccinationer är frivilliga, o man kan göra ändringar i vaccinationsplanen hur man vill. Får man ingen information så tycker jag att man ska söka efter det själv, skulle aldrig låta min dotter få något jag inte visste vad det var o vad det innebar för henne.

• Dianka

han fick också feberhalucinationer.....

hannah76, självklart tror jag att vaccinationen är bra för min son, jag skulle aldrig låta bli att vaccinera honom, det jag inte visste att han kunde såna biverkningar.

Svar på tråden Reagerade era barn på 18 månaders vaccination?