Baka på "gamla" ägg?
Kan man baka på ägg som gått ut i förrgår? Blev så jädrans sugen på kladdkaka!
...fast jag avskyr att äta något som gått ut, inte ens om det är samma dag men är för slö för att gå på affären
Går det?
Kan man baka på ägg som gått ut i förrgår? Blev så jädrans sugen på kladdkaka!
...fast jag avskyr att äta något som gått ut, inte ens om det är samma dag men är för slö för att gå på affären
Går det?
Knäck äggen i ett glas innan, så märker du om de är dåliga. Är de inte dåliga är det ju lugnt. ;)
Ok
Tack för svaret. Jag är lite lätt nojjig
Knäck äggen ett o ett i en kopp o lukta. Jag är tok-känslig för "gammla" matvaraor, men jag skulle nog kunna tänka mig att det skulle vara värt en kladdkaka ..*L*
Ja gör som föregående sagt, det är väl BÄST FÖRE det står och med det menas att varan är bäst innan angiven dag för att vara på säkra sidan men oftast kan man använda varan efter. Idag använde jag mjölk som gick ut igår och den var helt ok.
Har hört att ägg har en hållbarhet på några veckor efter bäst före datum omman harft dem i kylskåp?!?!
Ja, jag har bakat på ägg som stått i ungefär en vecka efter datumet iaf... Det var inga fel på dem.
therre :Haha. Så gör jag med! *S* Min man kan bli galen på mig ibland.. Fast jag har nog "smittat" honom lite..*S*