När bli sambo? Ett par i snart ett år på distans, jag tycker det är läge att prata sambo men verkar inte som han vill det....
Måste få ventilera och höra lite med Er vad ni säger om detta.
Jag och min underbara pojkvän har varit ett par i snart ett år. Vi ses kanske 2-3 dagar i veckan eftersom vi bor i olika städer, en ganska bra bit från varandra.
En gång tidigare tog jag modet till mig att fråga om när han kunde tänka sig samboskap. Då sa han att "kanske i juni 2007" Nämn inte detta innan dess, något i den stilen :/
Känner att jag nu igen vill "veta" var jag har honom. Vi har ett underbar förhållande men jag vill veta om jag kan börja planera för mer framtid, om ni förstår.
Vet att han är seriös och så, men känns så länge att vänta ett ÅR! Tycker ni han eller jag har "rätt"?
Är lite feg av mig, vågar inte riktigt ta upp frågan igen, kanske rädd att höra att han säger att han vill vänta.
Känner att tiden tickar, är 26 år. Vill hinna med så mycket innan 30 bla förlovning och barn... Ja, ni vet
En flytt (för nån av oss, antar det blir jag av olika skäl) skulle innebära att vi måste köpa en lägenhet och att jag måste ha nytt jobb i hans stad. Allt detta tar ju tid o jag tycker det vore mysigt/roligt att börja planera och titta på sånt reda nu. Som ni förstår kan ju detta ta kanske till iaf våren innan det är klart med allt detta.
Han vill inte flytta till min stad och jag förstår honom som är uppvuxen i storstad. Tror jag skulle ha lättre att hamna i hans stad och att förjhållandet skulle må bättre av detta. ÄVEN om jag kommer sakna min familj MYCKET, men lite får man offra kanske?
Ibland önskar jag dock att han kunde varit uppväxt i min stad så vi kunde bosätta oss här som alla mina vänner, syskon osv.
Men men...
Nå, någon som kan ge mig råd?
Vänta in honom eller ta upp frågan igen o säga som det är, att vi inte måste stressa men att det vore kul att se sig om efter något boende ihop?
Han vet att jag gärna kan tänka mig byta jobb o sa igår till mig att söka lite nya jobb. Väntade på att han skulle tillägga "i hans stad" men det kom inte