fusk takbjälkar?
hej jag fick höra av en kompis att det ska finnas fusk takbjälkar som man kan fästa i taket i sin lägh :) någon som vet mer om detta ?? hur det funkar o pris..
hej jag fick höra av en kompis att det ska finnas fusk takbjälkar som man kan fästa i taket i sin lägh :) någon som vet mer om detta ?? hur det funkar o pris..
Ingen anning om vad det kostar, men fråga i bygghandeln. Där får du säkert bra tips. Hur man fäster beror på vad det är för material i taket. Betongtak är ju inte så kul...
ok..tack för svaret,någon som har gjort detta?
Vi hade såna fusktakbjälkar i tv-rummet i vårt förra hus (trätak). Det blev väldigt bra, men de var dyra: ca 900 kr st för 4 meter. Lundbergs gjorde dessa bjälkar och vi köpte dom på Beijer byggmaterial. Vi limmade upp dom.
Brukar finnas i välsorterade bygghandlar. De är av ett frigolitliknande material som du limmar fast med sättlim.
jaa! det med frigolitliknande material lät ju kul och enkelt..precis vad jag behövde ,får kika runt lite nu i butikerna:)
Såg såna på Bauhause när vi var där sist! Dom ser verkligen riktiga ut! Var tvungen att lyfta och känna flera gånger. Såg aldrig vad dom kostade. Hannah tyckte det var roligt att hon "orkade" bära dom
De finns ävenpå Bauhaus ligger under 1000-lappen
ok, va bra!