• Sara Jane

    Någon som har erfarenhet av Dulcolax? Vågar jag ta det?

    Har drabbats av en ordentlig förstoppning. Har provat allt! Kiwi, linfrön, Mycket vatten, vattenmelon, torkade plommon, kaffe . . ännu mer vatten, ja ni fattar. Så nu måste jag göra något.

    Jag har varit på apoteket och köpt Dulcolax och Lactolos.
    Men efter att ha läst några trådar om att det kanske inte är så bra med Dulcolax för det kan sätta igång värkar???

    Jag gick egentligen in på FL för att kolla om jag ska ta EN eller TVÅ tabletter ikväll?

    Skulle jättegärna höra från någon som använt Dulcolax.

    Nu vet jag inte om jag ska våga ta det?

  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Dulcolax? Vågar jag ta det?
  • 1977

    jag vet inte men prova lactulosen i första hand och läs i fass på nätet om dulcolaxen innan du tar!!

  • överbandsfürern

    vilken styrka är det på dem?
    5 eller 10?


    Sötnosen heter Kasper
  • turia

    När jag va gravid fick jag en helvetisk förstoppning oxå- det ville sig bara inte ut!
    Jag drack laktulos, tog mikrolax(funka inte direkt), promenerade, massa vatten
    Till slut kom det! o herrejävlar det va som att föda!
    Ville bara säga att ut komemr det alltid!

  • Sara Jane

    Åh, tack för svaren! Ja, det står att det går bra att ta det när man är gravid, blev ändå orolig då jag läste dessa trådar . . för även om det inte är direkt farligt för fostren så vill jag ju inte sätta igång värkar.

    Det är 5 mg.

    Tacksam för fler svar och erfarenheter
    Min man tycker inte jag ska läsa så mkt på FL och ta tabletterna

  • överbandsfürern

    hur gick det igår?

    vilken v. är du i ?


    Sötnosen heter Kasper
  • överbandsfürern

    hur gick det igår?

    vilken v. är du i ?


    Sötnosen heter Kasper
  • Sara Jane

    Jo tack, jag har överlevt en natt med grymma magsmärtor, fick sova sittandes ett tag . . . så det känns iaf som tarmarna får jobba, men än har det inte hänt ngt . . så jag går och väntar på den stora befrielsen . . hoppas det kommer snart.

    Jag är i vecka 20 (19+6) och väntar tvillingar

  • Gissen76

    Hej! Jag har tagit dulcolax några ggr under graviditeten, och jag fick lite magknip men det gick snabbt över efter jag varit på toa. Tycker att dom är helt suveräna , jag tar hellre magknip ett tag än att vara uppblåst och förstoppad. Första gången tog jag 2 st tabletter på kvällen och hej och hå på förmiddagen efter var jag 5 ggr. Så ta en tablett att börja med! Jag är i v 37. Lycka till!!

  • Sara Jane

    Åh Gissen76!!! Äntligen en till som använt detta Vad glad jag blir. Dessvärre går jag fortfarande och väntar . . men jag hoppas det händer ngt snart.

    Tack!

  • Puffen

    Jag är som du Sara Jane! Helt stopp!!
    Har testat allt!!! Bakade något "dunderbröd" som ska lösa upp magen men icke...
    Idag har jag varit på Apoteket och köpt Dulcolax, laktulos och inolaxol. Ska ta min första Dulcolax i kväll.
    Jag MÅSTE få gå på toa nu!!!
    Sist jag va på toa kändes det som jag gick igenom en förlossning!! Vill inte vara med om det igen!!

  • Sara Jane

    Puffen lycka till!!
    Själv kanske jag skulle tagit två tabletter (men det är ju svårt att veta innan), magen har kommit igång litegrann men inte med den urladdning jag hoppats på . . men det är iaf ett steg åt rätt håll. I kväll har jag tagit lactulos men är det stopp imorgon igen blir det nog en Dulcolax till . . + massa vatten och kiwi mm såklart.

    Hoppas du inte får så mkt magknip Puffen och att det går bra imorgonbitti

  • MammaKulta

    Kolla upp laxoberal droppar, det tog jag. Men det kanske är samma sak som allt det andra ni nämner här. Det funkade i alla fall. 10-15 droppar på kvällen och resultat på morgonen Det är ett h^%¤#vete att vara förstoppad.


    Mamma till Eirin *** 060609 ***
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Dulcolax? Vågar jag ta det?