Har vid förnyat besök hos notarius publicus Bengt Lion berättat om den missnöjda och uppretade klienten, som på webben ondgjort sig över hans bemötande.
Han hade själv läst detta och blev mycket bestört över vad som sagts om honom i synnerhet, som han inte vet vem som nedskrivit sin aggresivitet, så han på ett sakligt sätt kunde bemöta de otrevliga påståendena.
Han berättade för mig ,att han mindes, att en dam ringde honom en torsdag någon gång i slutet av januari och ville, att han skulle hjälpa henne med några papper.Emellertid kunde vederbörande inte komma på hans ordinarie mottagningstid, som är måndag-fredag 10.00-12.30 Enligt vad Bengt upplyste mig om ,sa han till kvinnan ,att han kanske kunde hjälpa henne på kommande lördag i stället och bad henne ringa då. Så skedde också, men tyvärr kände Bengt sig inte bra på lördagen. Han hade ådragit sig en besvärlig förkylning under en lång flygresa i mitten av månaden och hade ännu inte återhämtat sig, vilket han förklarade för kvinnan och bad henne ringa på måndagen.
Dock lät hon sig ej nöja med denna ursäkt utan insisterade på omedelbar hjälp .
Bengt orkade till slut inte diskutera längre i synnerhet som han satt och åt frukost med familjen och bad henne återigen rin"ställde upp" och att hans öppettider på kontoret endast var 2,5 timmar om dagen .Bengt berättade då för mig att enligt lagen om notarius publicus har denne/denna endast skyldighet att ha mottagning för allmänheten en gång i veckan. På eftermiddagrna tycks Bengt arbeta på annat håll.
Han har varit notarius publicus i många år och han har aldrig fått erfara att någon varit missnöjd med hans bemötande eller sätt att utföra sina arbetsuppgifter.
Som jag sagt i tidigare kommentar har jag alltid blivit mycket vänligt bemött av honom.