• Nyfiken gul

Måste man tycka att alla bebisar är söta?

En stilla undran...

Många visar upp sina små o öser beröm över dom små telningarna o frågar hela tiden både stolt o ibland osäkert... "är han inte sööööt"...

ja i majoriteten av fallen ÄR bebisarna supersöta o man tittar mer än gärna ner i vagnen o gullar o jollrar..

Men tyvärr - jag kan itne tycka att precis alla barn är söta , vackra o fina... det finns barn som inte tilltalar mig alls...  barn som ser ut som miniatyrer av gamla gummor o gubbar... barn som ser ut som vuxna, barn med krokiga näsor o breda munnar osv osv... kännetecken som inte jag finner särskilt lockande...

nu till den delikata frågan - det verkar vara tabu att ha såna här åsikter...

får man inte tycka att ett barn inte är sött?....

och NEJ... jag säger inte att ert barn är fult.... utan svarar istället "ja" på frågan om söthet o refererar kanske mer till att barnet utstrålar en viss charm, har fina ögon eller annat som kan "dölja" att jag faktiskt inte säger att barnet är fint...

• Svar på tråden Måste man tycka att alla bebisar är söta?
  • Kul

Jag tycker som du, alla bebisar är inte söta!

• Tania

Alla har olika smak och därför kan ingen säga att alla barn är söta.

• P med W F J

nej...jag tycker inte heller att ALLA barn är söta. Många men inte ALLA.

• NVm

Nej. Alla barn är inte söta. Det beror väl på en egen smak antar jag. Alla vuxna är ju inte snygga/söta/fina....

• FaRieTaLe

Jag håller med dig TS.
    Hade den diskussionen med en vän för ett tag sen och det var ju inte direkt uppskattat att säga så.

Det finns de som är söta och de som är mindre söta.
    En del blandar ihop det med att man tycker att själva barnet, alltså insidan, inte är sött men så tycker jag ju inte utan att barnet inte är så söt.

Alla barn är ju charmiga på sitt sätt men inte lika söta.

• Syster Dyster

JA det får man tycka, tycker jag! Jag tycker Inte att alla barn är söta, men självklart är det ju inget man talar om för föräldrarna

• gulemamman

personligen tycker jag att alla barn är söta på ena eller andra sättet...alla små bebisar har liksom nånting som jag tilltalas av MEN såklart är det vissa som jag finner sötare än andra....men det betyder inte att barnet ifråga är bildskönt eller så utan snarare att han eller hon kanske har fina ögon, fina drag, ett sött leende, härligt skrat, charmig utstrålning etc etc.....och då blir man söt i mina ögon !

jag tror att när en frälder håller på så att dom hela tiden frågar "men visst är hon sööööt" osv...att dom själva är osäker på vad dom egentligen tycker själva eller nåt.....en av mina bästa vänner fick sin son för 3 år sedan..och de första månaderna så höll hon alltid på så. man märkte liksom att hon sökte bekräftelse för att bevisa för sig själv att han faktiskt var söt! och för bara ett par månader sen så "erkände" hon för mig att hon de första månaderna tyckte att han såg gräslig ut.....men att hon inte vågade erkänna det. så oftast tror jag det handlar om osäkerhet.

• marlene23

jag ser sällan bebisar som jag tycker är söta! men när jag väl ser dem så blir jag som trollbunden.
    Min dotter är en trollbinderska!

• Räkans mamma

Alla bebisar är inte söta. Men...

MIN ÄR!!!!

• mjuik

Det finns många barn som är fula men fråga föräldrarna om deras lilla gullunge är söt säger jag att gullungen är söt.

Jag skulle inte säga till en vuxen att den är ful och tänker inte säga det till ett barn heller.

Det finns söta barn, medelmåttiga barn och fula barn. Precis som med vuxna.

• JessicaB

Ja hua om man inte skulle tycka ens egen är trollbinderska..../trollbindare!!
    Själv tycker jag ENDAST min egen bebis är söt...

• getingmidja

En del bebisar är långt ifrån söta...

• Hatter

Man behöver inte tycka att alla bebisar är söta...men om man stöter på en "osöt" bebis så kanske man borde kommentera på något annat än dess eventuella söthetsgrad, tex "vilken gullig tröja han har på sig" eller "vilket vackert hår" eller liknande. Man behöver inte gå ut och säga "din unge är inte alls söt".

• Monalisan

hm jaha...kanske därföralla säger att mina barn har fina ögon...för dom tycker doms er hiskeliga ut :-O

Nä men självklart så kan man inte tycka alla är söta man har ju olika smak
    däremot är ju alla bebisar bebisöta o charmiga tycker jag

• Linda1976

Det är klart det finns fula bebisar - det är ju inget att hyckla med. De är ju söta i den meningen att de är små och hjälplösa - men rent estetiskt så finns det fula bebisar, liksom det fins fula 4-åringar, 12-åringar och 73-åringar.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
Svar på tråden Måste man tycka att alla bebisar är söta?