• Crazy Baby

Present till 18-årig tjej?

Hej hej!!

Nu behöver jag verkligen er hjälp!

Det är så här att min sambons pappas frus barnbarn (phuuu) fyller 18 år och vi är bjudna på fest!

Hade det varit en släkting till mig hade jag nog fixat det här med present men nu är det ju liksom ingift släkt på min sambos sida och jag vet att det är jag som kommer att få tänka ut  och köpa presenten!

Vad vill självständiga tuffa 18-åriga tjejer ha, är så pass gammal att jag glömt vad jag ville ha mest i  hela världen när jag fyllde 18!!

Så snälla, är det nån som har nån idé, för i mitt huvud är det helt tomt!!

Ha det bra!! Och tack för hjälpen!

• Svar på tråden Present till 18-årig tjej?
  • grabbmamman

Något coolt smycke kanske..typ Marco Polo! Annars money,money, money brukar ju alltid gå hem. Lite fantasilöst kanske men uppskattat...för självständiga unga damer (fniss)

• Lola Jämtland

Jag blev alltid lika glad för saker till mitt framtida hem när jag var yngre.

Vackra glas kanske att samla på?

//Tama fåglar har en längtan, vilda flyger
  • jassikan

Presentkort på SF-bio kanske eller presentkort på något stort varuhus, typ Åhléns om det finns i närheten.

Då är det mer troligt att blir någon grej i varje fall. Inte bara slösas bort på nåt, men visst går det att slösa bort dem på Åhléns också.

• Crazy Baby

Tack för era förslag, det lutar ju åt presentkort eller smycke!  Det är ju inte lätt att köpa nåt till någon man träffar 3-4 ggr per år!

• Kul

Presentkort på klädaffärer typ Åhléns, JC, eller någon annan klädaffär som finns där. Smycke typ halsband eller örhängen.

• tösamajan

Kanske ett presentkort för en ansiktsbehandling (väldigt skönt även om man kanske inte har problemhy), massage, nagelförlängning eller så. Kort sagt, ett presentkort på någon skönhetssalong så kan hon välja själv!

Kanske en körlektion, om hon håller på att ta körkort.

Sådärja... där tröt fantasin

• Mi Amore

hej jag är 18år! Nu önskar jag mig bebis saker eftersom jag är gravid, men annars nåt snyggt plagg, smycke eller presentkort.

• uniMog

presentkort, pengar eller smycken säger jag också

We can't stop here! This is batcountry!
  • Crazy Baby

Ok! Presentkort! Vad är rimmligt att ge? Alltså hur många kronor? Vi träffas kanske max 4 gånger per år! Vad tycker ni att man ska ge? Hon fyller ju trots allt 18, men det är inte en nära släkting som vi umgås med mer än till högtider. Vi vill ju inte verka snåla, men vi är ju inte direkt rika heller! Vad verkar vettigt?

• Mi Amore

jag skulle bli glad om jag fick 200kr, man är ju inte så nära släkt.

• 201201232

500 kr är väl en jämn och fin summa, men sånt beror ju mycket av vilken tradition släkten har av att ge presenter.

• Mi Amore

sambons pappas frus barnbarn
    jag tycker det värkar lååångt borta så jag skulle inte ge någon storre summa eftersom att ni inte heller verkar träffast specielt ofta.

• Crazy Baby

Ja, det är ju inte direkt nära släkt och som sagt vi umgås ju inte så mycket, men det är ju gulligt av henne att vilja ha dit oss på hennes 18 års dag! Tack så jättemycket för er hjälp, ska prata med sambon och se vad han tycker och tänker!!

• uniMog

200 lägger jag normalt på presenter så jag skulle kanske lägga nånstans 3-500kr beroende på ER ekonomiska situation.

men allt är ju kul att få, 200 är 200!

We can't stop here! This is batcountry!
Svar på tråden Present till 18-årig tjej?