couscous till 7 månaders bebis?
Hej hej
Är det nån som vet om det är ok att ge couscous till en 7 månaders bebis. Det är ju kanske inte så mycket näring idet, men som alternativ till potatis nån gång?
Hoppas på svar
Marie
Hej hej
Är det nån som vet om det är ok att ge couscous till en 7 månaders bebis. Det är ju kanske inte så mycket näring idet, men som alternativ till potatis nån gång?
Hoppas på svar
Marie
det tror jag du kan göra....jag skulle strunta i saltet om jag vore du
Vet ej hur det är med näringen, men det var toppen för min tös innan hon började med bitar. Blir ju lite grövre än puree. Ronja har fått det från 7 månader.
Jag smaksätter det med lite olja, lite kryddor/örter osv så smakar det lite mer.
Det finns barnmatsburkar i affären med couscous. De är från sex månader, ¨så ja det borde gå bra.
Ja, salt ska du ju vänta med. Men det antar jag att du vet?
Tack! Då blir det det med gott samvete till lunch idag.
Saltet är jag mycket noga med=)
Tack igen!
Om du lagar mkt mat själv till henne så kan jag rekomendera dig en mkt bra saltfri buljong som finns i hälsokostaffärer. Kanon till köttpureer, kycklinggrytan, köttfärsåsen allt...!
Vilken bra idé. Måste jag prova till Vilma. Hon är iofs 12 månader snart, men couscous har hon aldrig provat.
Världens enklaste lunch: Couscous, keso (lika proteinrikt som kött, kan därför ersätta kött)
kokta grönsaker t.ex ärtor, majs, paprika till. Kryddor. Färdigt på 5 min!
Kan ju blanda i lite kyckling också, för det gillar hon.
linser är oxå jätte bra brukar göra linsgryta till min son o anväder den där osaltade buljongen linser är jätte nyttigt
Vilma avskyr linser.