• Minimo

couscous till 7 månaders bebis?

Hej hej
    Är det nån som vet om det är ok att ge couscous till en 7 månaders bebis. Det är ju kanske inte så mycket näring idet, men som alternativ till potatis nån gång?
    Hoppas på svar
    Marie

• Svar på tråden couscous till 7 månaders bebis?
  • desire

det tror jag du kan göra....jag skulle strunta i saltet om jag vore du

• Bei Bei

Vet ej hur det är med näringen, men det var toppen för min tös innan hon började med bitar. Blir ju lite grövre än puree. Ronja har fått det från 7 månader.
    Jag smaksätter det med lite olja, lite kryddor/örter osv så smakar det lite mer.

♥ Ronja ♥
  • Jempa L

Det finns barnmatsburkar i affären med couscous. De är från sex månader, ¨så ja det borde gå bra.

• Bei Bei

Ja, salt ska du ju vänta med. Men det antar jag att du vet?

♥ Ronja ♥
  • Minimo

Tack! Då blir det det med gott samvete till lunch idag.
    Saltet är jag mycket noga med=)

Tack igen!

• Bei Bei

Om du lagar mkt mat själv till henne så kan jag rekomendera dig en mkt bra saltfri buljong som finns i hälsokostaffärer. Kanon till köttpureer, kycklinggrytan, köttfärsåsen allt...!

♥ Ronja ♥
  • sannapanna76

Vilken bra idé. Måste jag prova till Vilma. Hon är iofs 12 månader snart, men couscous har hon aldrig provat.

• Bei Bei

Världens enklaste lunch: Couscous, keso (lika proteinrikt som kött, kan därför ersätta kött)
    kokta grönsaker t.ex ärtor, majs, paprika till. Kryddor. Färdigt på 5 min!   

♥ Ronja ♥
  • sannapanna76

Kan ju blanda i lite kyckling också, för det gillar hon.

• lia79

linser är oxå jätte bra brukar göra linsgryta till min son o anväder den där osaltade buljongen linser är jätte nyttigt

• MissS
    Bei Bei skrev 2006-09-13 10:57:06 följande:
    Världens enklaste lunch: Couscous, keso (lika proteinrikt som kött, kan därför ersätta kött)kokta grönsaker t.ex ärtor, majs, paprika till. Kryddor. Färdigt på 5 min!    ♥ Ronja ♥
    Åååhhh tack för tipset!
    Skaj ag göra imorgon till min tös på 9 månader eftersom hon ÄLSKAR grönskaker och aldrig gillat barnmaten! Däremot sitter hon gärna och trycker i sig broccolibukett efter bukett Den saltfria buljongen var ju ett kanontips juh!
Svar på tråden couscous till 7 månaders bebis?