• Bellamye

Han snarkar så jag kan inte sova!

Hej på er!

Min sambo snarkar så jag håller på att bli tokig.
    Det låter som ett tusental långtradare kör genom vårt sovrum....  och ibland funderar jag skarpt på att spika fast mitt täcke så det inte åker med in i gapet i snarkningarna.....  hahaha  .
    Han är överviktig så jag vet att det är största orsaken.
    Jag har stora sömnproblem, somnar inte jag först så kan jag inte somna sen heller.
    Jag har den senaste tiden börjat gå in till mina barn och sova där, bara för att jag ska få sova. Annars är man ju inte människa dagen efter!
    Har man familj och hem att ta hand om så måste man ju få sova.

Ville bara skriva av mig lite.
    Är det fler med samma problem, får ni gärna skriva ett par rader (ni andra oxå naturligtvis).

• Svar på tråden Han snarkar så jag kan inte sova!
  • Tigertofflan

Maken brukar lägga sig med fötterna upp mot mitt huvud, då jag snarkar när jag ät tät i näsan.

Annars är öronproppar kanske ne lösning?

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • MiisPiis

Hej!
    Det är jättejobbigt det där. Det ska finnas hjälpmedel på apoteket, något som vidgar näsan, som gör att man snarkar mindre. Kanske kan han prova det?

Annars, eftersom han inte verkar ha problem att somna, kanske det är han som ska gå till barnens rum och sova....?

• KarJac

Min kära sambo är likadan!! Jag måste ha helt tyst för att somna, så det är ju lite jobbigt... Jag brukar dra i hans kudde tills han slutar. Funkar för det mesta. Han ligger oftast ner med näsan i kudden och snarkar därför. Om han ligger på mage och snarkar sparkar jag på honom tills han lägger sig på sidan . Eller ja, jag börjar med att klappa honom på kinden, men det ger ju lika med noll och då tar mitt tålamod slut...

Han har faktiskt börjat snarka mindre sedan han slutat röka och gått ner i vikt!

♥Alexander♥Elias♥ KÅRV www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • Scrumptious

Åh, jag känner igen mig och förra natten var outhärdlig. Tyvärr kan han inte skylla på rökning eller övervikt utan just nu har han otroligt mycket att tänka på. Direkt han kommer på rygg snarkar han och han föredrar att ligga på rygg! Jag har öronproppar men det hjälper inte, utan hela natten får jag vända på honom eller be honom vända på sig. Ingen ideal situation för någon av oss då vi båda behöver vår sömn. Annars brukar jag gå och lägga mig någon annan stans, men nu är jag höggravid (bf om 9 dagar) och känner att jag inte orkar. Vill inte heller be honom gå. Vi har provat apotekets prylar men de funkar inte. Hoppas att det lugnar ner sig när bebben kommer...

• Bunny

ÖRONPROPPAR!! Sover själv med det sedan 2 2,5 år tillbaka. Det tar ett tag att vänja sig, men nu kan jag inte sova utan dem. Konstigt nog vaknar jag ändå när min dotter skriker.....!

• CCA

Japp jag har en snarkande sambo. Det värsta är dock om man buttar p honom för att få honom att sluta börjar han gnissla tänder istället så jag föredrar faktiskt när han snarkar.

• Toka2

När jag var gravid med vår son snarkade jag så fasansfullt att min man (som i normala fall inte vaknar av NÅGONTING) inte kunde sova. Han fick då öronproppar av mig, och sen var han glad igen

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Springsteen

Min svärmor snarkar... så svärfar tog en bh la i tennisbollar och satte den bakofram på henne.. och då kunde hon ju inte ligga på rygg och snarka inte lika mycket Något att testa kanske?????
    Sambon snarkar oxå när han druckit och sover då jättetungt... så jag brukar få välta han ur sängen eller nåt... men jag använder öronproppar.. (de riktiga från apoteket som är som paraplyer) fast får lite ont i öronen av dem...

• Nocturnal

sambon snarkar så jag håller på att bli tokig,nu under graviditeten sover vi i skilda sovrum-jag är ju upp på toa flera ggr per natt och att somna om i det där oljudet är omöjligt

Svar på tråden Han snarkar så jag kan inte sova!