• Amber

Proviva?!

Vår Engla är 1 år & 8 månader. I morse när jag satt & åt frukost drack jag ett glas proviva. Engla ville väldigt gärna smaka & de fick hon, tyckte de var nammi! Nu undrar jag om de är ngn som vet hu de är med proviva, alltså..om man kan ge de till henne fast att hon är så liten? Låter kanske som en dum fråga, men jag fått för mig att de kanske inte är bra för henne!?

/Amber, med tre änglar.

• Svar på tråden Proviva?!
  • Jennie Brunflo

Om jag inte har helt fel så står det på hemsidan att barn under x antal år inte ska dricka proviva.

Jag ska kolla igenom om jag hittar det....

• Jennie Brunflo

ProVivaAktiv: Produkten bör inte intas regelbundet av gravida, ammande kvinnor och av barn under 15 år.

Så står det på deras hemsida, men jag har mäjlat och frågat också.

• Jennie Brunflo

Nu har jag fått svar på mäjlet jag skickade till Skånemejerier. Jag klipper in det här.

Hej!

Barn kan utan problem dricka proviva. Barns magar skiljer sig inte så mycket
    från vuxnas och har också ett behov av de nyttiga mjölksyrabakterierna som
    produkterna innehåller. Däremot bör man inte ge ProViva Active
    (återhämtningsdryck) till små barn eftersom detta är en dryck som vänder sig
    till idrottsmän/kvinnor som tränar på hög nivå.

Med vänliga hälsningar

Ewa Hansson
    Dietist
    Skånemejerier

• Amber

Va bra, för Engla har nämligen tjatat enormt om de vid mellis idag "-Viva, Viva" :)

• norgesessan

på bvc sa dom att min pojke skulle dricka proviva...blåbär, när han var konstig i magen..han tyckte om det efter ett tag, jag smakade en liten munnfull...jag tyckte INTE om det...men hovudsaken var vel att han skulle dricka det...så det går bra att barn dricker det..

Svar på tråden Proviva?!