Lägger beslag på pappa...
Känns lite tråkigt att skriva en sådan här ts. Men jag vill ändå höra hur andra bonusfamiljer har det. Vi har mannens dotter varannan helg, vilket jag vet är ganska lite.
Hon är 5år gammal. Problemet är bara att hela dynamiken i vår familj (vi har en gemensam dotter och en liten kille i magen som snart är på g) sätts på ända när hon är här. Hon vägrar göra någonting utan pappa. går inte ens på toa själv. Hon sitter fast vid honom som en klisterlapp. Håller i handen klänger och hänger på honom konstant. Jag menar verkligen KONSTANT! Om han pratar med någon, vem som helst, så avbryter hon hela tiden. Hon är rent av extremt krävande.
Jag känner mig helt utmattad efter hon har varit här en helg, och det känns som att jag och min man kommer ifrån varandra för vi får INGEN egen tid över huvud taget när hon är här. Jag kräver inte att vi ska ligga och kela eller så, men vi kan inte ens prata med varandra för hon hela tiden lägger sig i och avbryter.
Hon har ett eget rum men efter 4 års försök har vi nu köpt en stor fin uppblåsbar madrass istället så att hon kan sova bredvid pappa på natten (så no sex varannan helg heller). Vi kan inte ha hennes 3 timmars skrik och gap mitt i natten för hon ville sova i vår säng. Finns ju liksom fler barn i familjen att ta hänsyn till. Kan tillägga att vår 1½ åring sover varje natt i egen säng på eget rum. 19-07.
Hur ska man hantera detta? Känns trist för jag bara irriterar mig på henne hela tiden nu och det gör ju inte saken bättre...