någon som bor i Svalöv Kommun?
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som bor i Svalöv Kommun??
Jag och min sambo funderar på att flytta dit och undrar hur det är att bo där.
Ska även ha barn i dec.
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som bor i Svalöv Kommun??
Jag och min sambo funderar på att flytta dit och undrar hur det är att bo där.
Ska även ha barn i dec.
puffar
Bor inte där, men min man jobbar på Linåkerskolan i Svalöv.
Flytta inte dit, har enbart negativa erfarenheter från hela den kommunen, är tyvärr uppväxt i Kågeröd. Det är en konstig, otrevlig och obehaglig mentalitet där, som jag aldrig stött på någon annan stans.
Nej, jag hatar det stället. Åker motvilligt hem och hälsar på mina föräldrar högst typ 5 ggr om året. Får magknip bara jag passerar ortsskylten. Det är ett jävligt bittert ställe där alla tävlar om vem som kan snacka mest skit.
Om du vill bo i nån mindre by så rekommenderar jag gemytliga Östra Ljungby i Klippans kommun. Mycket trevligare skolor och allting.
MaddeJimmy: Varför inte Kävlinge då? Har själv bott här i lite mer än ett år och trivs ok. Jättebra by ur barnsynpunkt, pågatågsstation (=resor till Lund/Malmö osv snabbt), låg skatt mm.
charmtroll: tycker inte om kävlinge, ja och min sambo vantrivs, vi vill inte låta våra barn växa upp här..
MaddeJimmy: ja då ska ni ju inte välja Kävlinge!
Vad är det för fel på kävlinge? det är väl suuuuper att bo här?*ironi* usch, vi ska också flytta, varför inte välja lunds kommun? det är ju bra förbindelser till kävlinge därifrån.
Pyret85: Vi vill flytta till Lödde, vi vet precis hur vi vill ha det med hus och så, dessutom har vi många släktingar och vänner där.. men just nu bor vi i Kävlinge, hatar stället och detta har börjat gå ut över vårt förhållande och hela vårt liv.. Ingen i vår släkt vill att vi ska bo här.. Vi känner oss som gäster/inneboende i vår egen lägenhet.. Vi mår rent ut sagt dåligt av att bo här.. Igår var vi i Lund, åt ute på ett urmysigt ställe, var på bio och gick sen och mös i Lund ett tag. När vi skulle ta tåget tillbaka började vi båda få ont i magen och må dåligt.. Väl tillbaka i Kävlinge blev allt värre.. I Lund kunde vi vara oss själva men det går inte här.. Ska dessutom ha barn snart och vi vill då inte bo här..
Vi ska försöka hitta något i Lund.. men anledningen till att ja undrar om Svalöv är att vi kan få lgh där snarast.. Har redan flera att välja på
*puffar*
Hej vi ska köpa hus i Kågeröd.. Verkar vara ett jättemysigt ställe.. Varför tycker ni inte om det?? Snackar folk skit om varandra??
Är uppvuxen i Svalöv o trivs jätte bra. Lugn by som har det mesta tror jag.
Sen tror jag aldrig man kommer ifrån skvaller i mindre byar
linda2007: Jag är ju inte riktigt förtjust i Kågeröd som by men dom har fina hus där
Jag är uppvuxen i Svalöv och har, efter några år i Malmö, haft hus där tills för ett år sen.
Svalöv är ett JÄTTEBRA ställe att bo på!
Jag trivdes jättebra och trivs fortfarande bra där - hade det inte varit för min mans jobb hade vi ALDRIG flyttat därifrån.
Det är en lugn by, det mesta du behöver finns där och du har nära till Landskrona, Eslöv, Lund, Helsingborg, Center Syd i Lödde mm.
Förskolorna är bra allihop, och skolorna med.
Skvaller finns i alla mindre samhällen men som ny i byn drabbas man ju inte av det, det är ju mest "de gamla" som vet vem "alla" är och så.
Jag upplevde aldrig något negativt i den stilen - det är verkligen till att dra alla över en kam att påstå att Svalövsbor har en obehaglig mentalitet!
Så är det absolut inte - Svalöv är inte ett dugg värre än någon annan by!
Det är inget fel på Kågeröd heller!
Ett jättemysigt samhälle med underbar natur omkring sig.
Det enda som talar till Kågeröds nackdel är att det ligger lite "off", det är lite dåligt med bussförbindelser, man behöver nästan bil om man vill ta sig någonstans.
Så jag rekommenderar absolut både Svalöv och Kågeröd!
Ni kommer att trivas jättebra!
Lycka till!
Jag skriver på vad LottaRos sagt!
Är osså uppväxt i Svalöv, Lotta e ju min syster så
Bor här nu igen. Flyttade hit när jag skulle få Robin. Jag trivs jättebra här. Perfekt för Robin o växa upp här!
Har inte märkt något negativt här i byn alls.
vi fick en helt underbar lgh i kävlinge så här stannar vi