• trollet77

Till alla er med riklig mens!!!

Jag är en av dom som alltid haft mycket riklig mens, jag har alltid fått ha både binda och största tampongstorleken och har ändå fått byta mer än en gång i timmen ibland.

Men inte nu längre!!

Av en slump, så åt jag en medicin som egentligen är mot värk och inflammation. Och märkte att jag knappt blödde nåt alls när jag fick mens, jag trodde nästan att jag var gravid. Då läste jag på burken och såg att det stod att det var effektivt vid rikliga menstruationer. Så denna månad tog jag dom också, jag började direkt det var lite ljusrosa på pappret och är nu inne på 4e mensdagen. Jag tror knappt det är sant, idag har jag inte behövt byta tampong än, den har suttit i sen 8 imorse, och jag har sovit bara med en tunn binda, annars brukar jag vara tvungen att ha både binda och tampong. Vilken dröm. För er som har mycket riklig mens är det helt klart värt ett försök. Det är ju receptbelagt, men inga problem att få det om man säger att man har riklig mens, för det är ju även mot det.

Det heter diklofenak.

• Svar på tråden Till alla er med riklig mens!!!
  • A med A och R

För mig funkar Cyklo-F ganska bra. Det är receptfritt.
    Har du testat det någongång?

• trollet77

jag har testat det, men på mig hjälpte det inte märkvärt. Jag fick ändå byta varje timma.

• A med A och R

Skönt att du har hittat något som fungerar för dig!

• Ida 84

Cyklo-f finns ju även receptbelagt, cyklokapron heter det då och blir billigare om man måste använda de vid varje mens.

Jag åt diklofenak tidigare mot mensvärken men har inte märkt nån större skillnad på blödningsmängden. Men eftersom jag äter p-piller så blöder jag inte så mycket som jag gjorde förr heller.

• Dream Of You

Va ,hjälper diklofenak mot det? Jag som åt det förut när jag skadat ryggen.
    Hm undra om jag har kvar receptet på det.......

• trollet77

För mig har det då hjälpt, men då måste man börja ta det vid första tecknet på mens, jag känner alltid när jag ska ha det så jag kan börja nån dag innan, tar man en tablett 3 ggr per dag så har det effekt. Iallafall på mig, det är såååå skönt att slippa byta tampong varje timma, ibland oftare. Denna mens har jag kunnat sova med vanliga bindor, har aldrig hänt annars, och jag har tom kunnat ha bara trosskydd sista 2 mensdagarna, och det har aldrig nånsin inträffat. Så jag är såå glad. För det är ett bekymmer när man blöder kopiösa mängder, bara att gå på stan är jobbigt, måste uppsöka toaletter varje timme osv... Vet ju inte om det finns "olika" diklofenak. Mina tabletter är små och gula.

• trollet77

Fast larmrapporter kommer ju hela tiden, för inte så längesen var det ju livsfarligt att äta vanliga chips.

står ju även så här: både diklofenak och andra liknande preparat, bara ska användas under kortast möjliga tid och inte i högre doser än nödvändigt.

Jag tar den lägsta dosen, och bara under mens. Och eftersom det hjälper så bra har jag inga planer på att sluta.

• Skogsjäntan

Diklofenak är det som finns i receptfria eeze. Så vill ni ha det receptfritt så vet nii hur.

Men tänk på att det påverkar fertiliteten!

• Kalina

Jag käkade Diklofenak för mina värkande leder.
    Läkaren sa då åt mig att det kunde vara lite lömskt då man kan ha lättare att bli gravid av nåt ämne i det men om man äter det som gravid kan bäbisen få hjärtfel!

Skulle gärna blöda mindre under mens men tror jag ska köpa Cyklo F i såfall och testa först o främst.

Kan aldrig vara bra att käka smärtstillande i "onödan".

Svar på tråden Till alla er med riklig mens!!!