• BlygTjej

Bytt till mindre fönster, behöver tips! Mura + plåt.

När vi köpte vårt hus bytte vi 2 fönster till en mindre modell än vad som satt där innan. Problemet är nu att det ska muras dit mexitegel där det gamla fönstret satt, vem kan fixa det? Och vad kan det kosta?
    Vi skulle också behöva sätta någon slags vit plåt runtom så man inte ser djupet på tegelstenarna, vart hittar man det? Är det krångligt att sätta dit och vad kan det kosta? Hoppas att någon förstår vad jag menar...
    Meningen var att pappa skulle göra det men som vanligt är det mycket prat och lite handling. Nu är det lite panik också, för eventuellt ska vi sälja och köpa nytt. HJÄLP!

• Svar på tråden Bytt till mindre fönster, behöver tips! Mura + plåt.
  • Venusmannen

Idag bombarderar du oss med frågor..
    Jag minns precis hur det var..

Det låter ju som arbeten för dels en murare och plåtslagare (möjligen en allhändig snickare).

För frågor gällande hus, ombyggnader och allt däromkring kan jag tipsa om forumet på www.byggahus.se

• BlygTjej

Förlåt Har för tillfället massa frågor i huvudet men får väl lugna ner mig lite

Tycker inte det forumet är något vidare, nöjer mig med svaren från FL.

Man borde ju kunna göra det själv, frågan är vart man får tag i själva plåten?
    Och hur mycket tror du en murare kan ta för det "lilla" jobbet?

• Venusmannen

Tråkigt med din uppfattning ang Byggahus forum. Jag tycker det är en höjdare för oss som renoverar.

Plåt köper du ju hos en plåtslagare, eller om det möjligen går att använda något av det standardsortiment som finns hos byggvaruhandeln, ex. Bygg-Max.

Ingen uppfattning ang murarens prissättning..

Svar på tråden Bytt till mindre fönster, behöver tips! Mura + plåt.