• Klaar

Höstblåsor

Va hos läkaren idag för colins feber har inte velat ge med sig på 3 dagar, den stiger lätt upp i 40 grader. de konstaterade höstblåsor. nån mer som har haft/har barn som har fått den virussjukdomen? hur smittas det? han har bara varit i kontakt me dagisbarnen så nån av dem borde smittat honom tror jag. barnen i colins grupp har löst av varann me att va hemma i 2 veckor nu o denna gången va det väl vår tur.
    hur gick sjukdomsförloppet för era barn? just nu är han febrig o har blåsor i munnen/svalget men inga i händer eller fötter ännu. hur lindrade ni bevären? lillen e förkyld samtidigt så näsan bara rinner o så hostar han med. läkaren sa att blåsorna kan spricka o det låter ju jätteotäckt! gjorde det på era barn? *orolig* nåt som jag ska tänka på?

• Svar på tråden Höstblåsor
  • Klaar

puffar, det är en ganska vanlig sjukdom har jag förstått så nån borde ju ha lite tips tycker jag

• Xara

Sonen hade bara på händer & fötter förra året. BVC sade att om de kom i munnen oxå, kunde han få flytande Alvedon för att lindra inför måltider. De smittar väl vid kontakt antar jag (?). Jag fick själv blåsor främst på händerna, några enstaka på fötterna. Gick över på några dagar. Ingen av oss hade feber eller andra symptom.

Svar på tråden Höstblåsor