• Dino78

Hur tar jag reda på vilket nummer det var i? Bamse-tidning.

När jag var liten köpte jag alltid Bamse för det tyckte jag var bra. Hade några favoriter genom åren men det är speciellt en som jag minns så väl och den vill jag läsa igen! Låter ju urbarnsligt men så är det

Det handlade om en igelkott (han kan ha hetet Pigge) som spände sig och var så arg så hans taggar ALLTID stod rakt ut. Så träffar han en tjej och dom ska ut på date och när dom ska kramas så sticker hon sig ju påhonom och går. Då blir han ledsen och börjar gråta och tårnarna mjukar upp hans taggar och han blir "len" igen.

Någon som har nån aning om hur man kan ta reda på vilken tidning detta var i? Tänkte söka på Tradera efter den i såna fall.

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Hur tar jag reda på vilket nummer det var i? Bamse-tidning.
  • bozzini

Kolla på www.bamse.net där kanske du kan få lite info alt. mejla till dem för att få svar.

• Dino78

Hmmm...har lite att gå igenom nu. Alla tidningar finns listade, bara hoppas jag känner igen titeln på just Pigge-avsnittet! TACK!

DIF i själ och hjärta
  • E l l a

Jag jobbar själv på ett annat förlag, men hos oss fungerar det så att man kan ringa till kundtjänst så kopplar de dig till rätt redaktion. På redaktionen brukar de ha alla gamla ex av alla tidningar så de kan säkert hjälpa dig att hitta rätt ex. Hos oss kan man även köpa gamla ex, kanske kan du även köpa den där hos dem.

• Ina05

Jag känner igen avsnittet! Det var bra! Vi har den serietidningen hemma hos mamma och pappa. Dock vet jag inte nummer eller år...

• Dino78

Åh jag hittade den!!!
    Bamse och Pigge Tagg. År 1985 nummer 7!
    Tack, du är en ängel!! Då har jag iaf kommit en liten bit på väg
    TACK TACK TACK!

DIF i själ och hjärta
  • bozzini

Ut på Tradera och leta upp den nu!

• Dino78

Tjoho! Den fanns på Tradera! Haha,här är jag 27 år och bjuder på en Bamsetidning som är 20 år gammal

DIF i själ och hjärta
  • bozzini

Bamse blir man aldrig för gammal för!

• Dino78

Har ju en dotter som gillar Bamse, får skylla på henne Nej, jag erkänner!
    JAG ÄLSKAR BAMSE! *stolt*

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Hur tar jag reda på vilket nummer det var i? Bamse-tidning.