• Nenne2

Kan man äta popcorn från popcornmaskin varje kväll utan att gå upp i vikt?

Jag har en popcornmaskin hemma och både jag och min man älskar popcorn så vi poppar nästan var och varannan kväll. Har då två teskedar solrosolja i och sedan popcorn. Nu undrar jag om man kan äta det obegränsat utan att det ska påverka vikten? har hört att det skall vara fettsnålt och jag som försöker gå ner ca 5 kg efter min graviditet hoppas på att kunna stilla mitt sugbegär med popcorn istället.

• Svar på tråden Kan man äta popcorn från popcornmaskin varje kväll utan att gå upp i vikt?
  • komp

Vet du om det är nyttigare med en popcornmaskin än om man gör på plattan eller i micron? Eller nån annan som vet jag älskar oxå popcorn!!!!!!!

• nassepånken

jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som testperson i en mycket låpngsiktig studie

• LizahSinnett

att poppa själv är då nyttigare än micropopcorn iallafall.. men utöver det vet jag inte.. :) Lät gott dock *mmmm*

• Morbid Mistress

Det beror på hur du äter i övrigt och hur mycket du gör av med. Gör du av med mer än du äter går du ned i vikt. har du under dagen då fyllt ditt energibehov och äter popcorn så kommer popcornen göra att du går upp i vikt då du får ett energiöverskott. Har du däremot ett energiunderkott från dagen och äter popcorn i sådana mängder att fu fortfarande får ett underskott så kommer du gå ned.

• diamonden

du kan nog inte äta en obegränsad mängd. men säg ett par dl varje dag tror jag absolut du kan äta utan att det gör någon skillnad, särskilt om du är strikt i övrigt och tränar :)

Svar på tråden Kan man äta popcorn från popcornmaskin varje kväll utan att gå upp i vikt?