• annsofi123

trådigt, slemmigt bajs

hej

en fråga om min sons bajs! det har liksom varit blandat normalbajs med lite strängigt, trådigt bajs. gult liksom, e detta nåt ni känner igen? när har era barn varit såhär? han håller på o få fyra hörntänder, plus att han e super förkyld! tacksam för svar!

• Svar på tråden trådigt, slemmigt bajs
  • markattan

är hans superförkyld är det troligt att det är slem hlet enkelt som kommer ut bakvägen=)

• annsofi123

men det e liksom strängigt o trådigt, vitt gult, plus att det va lite slem oxå! men det trådiga ser ej ut som slem! e det nåt du känner igen?

• markattan

när min pojke hade en ordentlig förkylning bajsade hans tråd o slem. men för säkerhets skull...ring bvc imorrn =)

• annsofi123

ok, tack!

det trådiga, va det slemmigt oxå eller mer vitt gult?

• vivianne

Här har det också bajsats trådigt slem i förkylningstider så det är troligtvis det. men som sagt, känner du dig orolig så ring i morgon bitti!

• annsofi123

vivianne:

men där va slem, men det trådiga såg inte slemmigt ut, utan mer vitt-gult. när dit barn bajsade så, ver det trådiga slemmigt eller vitt-gult liksom!!??

• vivianne

Ärligt talat kommer jag inte ihåg exakt - det har ju varit förkylningsfri sommar och dessutom var det mest under amningen (slutade i vintras). Tycker mig minnas att det var ljust, segt, trådigt slem. Som snor ungefär (i mängder)

• annsofi123

men han e inte bara slem, slem e ju genomskinligt-gult. detta e liksom vitt!

• annsofi123

detta ser mer ut som när mjölk skär sig i kaffe lite så om ni försår, plus slem!

• Lm71

En tanke bara: du säger att det trådiga är vitt? De kan inte vara springmask då? Det ser ju ut som små vita trådar....Men då är de korta trådar så att säga....
    Svårt att svara på när man inte kan se hur det ser ut....

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall....
  • annsofi123

det e inte spring mask, det e mera geggit. det e strängigt o lite som om mjölk skär sig i kaffe

• Lm71

Hmmm, det låter lite som min son...Det är bara det att han har stomi,så hans avföring är ju tunnflytande, men han har " sur mjölk" i Skrattande (helt normalt i hans fall)...Kan det då kanske vara så att hans bajs passerar tjocktarmen lite för fort???
     Försökte tänka till lite där
    Klurigt det där....
    Hoppas du kommer på vad det är....

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall....
Svar på tråden trådigt, slemmigt bajs