• NenniePennie

Hårborttagning!

Hej!

Jag som många andra lider av hår i ansiktet, speciellt överläppen. Okej, jag lider inte speciellt, men jag skulle vilja ha lite tips på hur man bäst får bort det. Jag har använt såna där vax-stripes samt rakning men upplever att det blir lite.. "sticksigt"...

Så kom gärna med tips!

Någon som vet vad det kostar att ta bort med laser??

Ha det fint allesammans och skäms inte för era kroppar eller om ni har hår där ni minst vill ha det

• Svar på tråden Hårborttagning!
  • NenniePennie

kanske borde flytta till känsliga rummet så man får några svar

• Lilola

jag har inte så måånga hår i ansiktet som ja lider av men det växer ut några få som är som "skäggstrån" runt hakan dom plockar jag bort med pincett!! sen finns det ju "diatermi"? med eservation för felstavning....lr nåt där man bränner hårsäckarna, vet inte exakt vad det kostar men kan kke va värt det. jag har funderat på att önska mig sånt i present o julklapp för att permanent ta bort håret under armarna är så TRÖTT på rakhyveln!!
    lycka till
    Lilola

• anime

Har lasrat bikinilinjen. Det kostar 1800 per behandling. Överläppen borde vara lite billigare. Läkaren jag var till sa att de inte startade lasermaskinen för mindre än 1000, så nånstans mellan 1000 och 1800. Man behöver mellan 5-10 behandlingar.

• anime

Ja, men sen är det borta för gott!

• NenniePennie

hur ofta gör man om behandlingarna ?

• Pokergirl

Jag har kört ipl, intensivt pulserande ljus, på bla bikinilinjen. Man behöver fem behandlingar och sen ska håret vara borta. Nu finns det visst en ny och ännu bättre maskin FPL, som ska vara mkt effektivare. Annars finns det ett vaxsystem på salong som heter epilar som ska hjälpa till att ta död på hårsäckarna efter vaxning. Läste även om ett märke som heter skin doctors, dom har också en kräm som ska hämma hårtillväxt.

• NenniePennie

pokergirl: vad kostar det här ipl? Är det något man gör hemma?

• Pokergirl

ipl är jämförbart prismässig med laser, görs på salong. Kan kanske vara lite billigare.

• miu miu

Jag som är hudterapeut måste bara informera er om att vaxning och plockning stimulerar till mer hårväxt om man plockar på hormonella ställen ex. överläpp och haka. Sorry men det är sant.

Epilering (någon skrev diatermi) är ett bra sätt för att få bort hår i ansikte. Men ej i armhålor eller stårre område, eftersom det tar väldigt lång tid. Då tex laser bättre.

och man kan tyvärr ALDRIG säga att hårborttagning är permanent, för vi vet inte var som händer om 5, 10 eller 15 år.

Och för att svara på TS fråga: animne har svarat bra på det

• Lilola

miau miau

tack för att du talade om vad det hette vet jag skrev dia.... fast med reservaton för felstavning, men om man "bränner" hårsäckarna så borde det väl iaf bli så gott som "permanent" för dom kan väl inte reparera sig själva?? eller?
    Lilola

• NenniePennie

jag är ganska medveten om att håret på överläppen blivit fler.. men jag rakar/plockar hellre bort det, än låter det vara kvar så..

laser kanske är något att testa

• miu miu

Lilola- Man kan även säga diatermi, men med det brukar menas att tex. bränna bort kärl och leverfrläckar och så. Absolut att det är så gott som permanent. Men för vissa kan det komma tillbaka om något år, men kanske inte i lika stor utsträckning som tidigare.

NenniePennie: Klippa och raka fungerar perfekt, för då stimulerar du inte blodtillförseln till håret, eftersom du bara är "utanför" och grejar. Vissa bleker även håret och är nöjda med det.

• NenniePennie

så man ska hellre raka än noppra då?

• anime

TS: Man behandlar ca var 8e vecka. Och det är sant som miu miu skriver. Man har inte tillräckligt med underlag för att garantera att håret aldrig kommer tillbaka. Men det är borta en låååång stund iaf

Svar på tråden Hårborttagning!