• thefrog

hjältevadshus

någon som byggt något av deras hus? vad gick huset på? vi är inne på att bygga det minsta de har fast i sluttningstomt så vi får en källare på med. någon? är det jättedyra hus eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-13 22:19:50:
    vad annars kan ni rekommendera för företag som säljer bra och inte jättedyra hus. är inte ute efter något speciellt utan ev vanlig villa vill vi ha.

• Svar på tråden hjältevadshus
  • Fille Fjonkan

Vill också höra erfarenheter om Hjältevadshus. Vi är inne på något av deras 2-våningshus, Asken eller Häggen.

Efter vad jag har förstått ligger de lite mitt emellan i prisklass. Dyrare än t ex Älvsbyhus och Smålandsvillan, men billigare än t ex Modulenthus och många andra. Vi har varit i ett par visningshus och de har varit toppenfina.

• Gullock

Vi har ett Hjältevadshus! Vi ritade om vårt ganska ordentligt invändigt, men mallen var en "Villa Mariebo". Huset är vi fantastiskt nöjda med, men sen är det klart att det alltid blir lite fel och strul - det får man nog räkna med vilket hus man än väljer. Vårt hus är ett souterränghus och vi har 80 kvm i varje plan, 4 sovrum, ett kök + vardagsrum, 2 badrum, klv, 14 kvm förråd... Hör av dig om du vill veta mer!

• Carisma95

Vi har byggt Hjältevadshus "Mogården", och är jättenöjda! (Bild finns i mitt bildgalleri).

Huset i sig gick på ca 1.300.000 men det var med tillval för ca 120.000:- (centraldammsugare, klinkers i hallen, isolerade inneväggar, isolerad övervåning, tjockare ekparkett (14 mm, standard är 7 mm), torkskåp, ektrappa till övervåningen.

Totalt gick vårt hus på 1.840.000:- men de största skillnaderna ligger ju inte i huspriset utan i gräv/schakt, tomt m.m beroende på var i landet man bor.

Lycka till med huset!

Svar på tråden hjältevadshus