• Milla med killar

Ni med självlockigt hår...Vilken frisyr?

Jag har självlockigt långt hår och blir sååå trött på det emmellanåt.
    Skulle egentligen vilja ha lite mera frisyr men är ju skitsvårt om man inte ska hålla på och styla i alla evighet.

Ni som jag har lockigt vilken frisyr har ni och hur länge behöver ni hålla på på morgonen?

Grejen är oxå att jag tränar rätt mycket och behöver väl egentligen kunna sätta upp det och så.

Tips på frissa?

• Svar på tråden Ni med självlockigt hår...Vilken frisyr?
  • Mia3

Här är en till som är trött på sitt självlockiga hår Är ur usel på frisyrer så de blir vanlig uppsättning eftersom jag inte har tid med lillen som vill ha min tid, annars plattar jag det. Tar gärna tips jag oxå!!

• Tranquility

Jag brukar ibland ha det utsläppt och bara krama fram lockarna.
    Oftast sätter jag upp håret i svans eller klämma på jobbet men om jag vill vara finare så blir det utsläppt och lockigt eller utsläppt och platttångat

• Banana82

jag gav upp kampen klippte av mitt till 3 cm, inget odrägligt krull längre och går superfort att fixa, tvätta, torkar på 20 minuter (medans man sminkar sig) och i med vax :_)

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • Milla med killar

ProudWomen du är verkligen jättefin i ditt korta hår.
    Jag har med klippt av mig en gång men trivdes inte så speciellt.
    Kan bero på att jag är lång med 180cm,kände mig som en jättekvinna på nåt sätt.

• Banana82
    Milla med killar skrev 2006-09-14 08:58:07 följande:
    ProudWomen du är verkligen jättefin i ditt korta hår.
    tack, men det är fakiskt ännu kortare nu än på bilderna, inte tagit några nya
    Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • Madeleonten

En frisyr som funkar väldigt bra på lockigt hår är denna.. members.aol.com/unceman/page1/parade.jpg

Kanske inte så trendig men klassisk.

Jag var alltid snygg i håret när jag hade den & så går den att sätta upp också. "Luggen" var precis så man kunde sätta det bakom öronen.

Just nu har jag bara långt..tråååkigt! Funderar på ett klipp. Klippte av 25 cm för någon månad sen men vad hjälpte det?! ;o))

• Milla med killar

Haha...
    Madelonten
    Det är så som jag har nu fast nån decimeter längre ca.
    Jag hade precis så för ett tag sen men lät det växa ut för det blev så mycket hår eller stort lixom.

Ska kolla om du har några bilder på ditt nya klipp hos dig

• Síog

Jag har självlockigt hår och har det klippt i en axellång frisyrm, det är uppklippt och frisören tunnade ut det lite. Använder bara mousse på morgonen och sätter upp luggen på huvudet med hårnålar
    Trivs faktiskt riktigt bra med den här frisyren, det går lätt att fixa och ser sådär härligt rufsigt ut

Svar på tråden Ni med självlockigt hår...Vilken frisyr?