• BlygTjej

Städschema? =)

Både jag och min sambo är väl inte sådär jätteduktiga på att städa och plocka iordning efter oss varje dag. Och bättre blir det väl inte av att jag är jättetrött och knappt orkar något efter jobbet nu när jag är gravid

Någon som har tips på något städschema?

• Svar på tråden Städschema? =)
  • Zombra79

Vi är också dåliga.. Slår mig ner och väntar på några smarta förslag.

• BlygTjej

Jag är inte ensam! Tack Alla andra verkar superduktiga på att städa..

• Gloire de Dijon

Det är tydligen bara vi slarvrar som läser den här tråden... Kom igen och hjälp oss alla pedanter!

• The Dreamer

en slarvare till här, skulle verkligen också behöva ett schema för städning och sånt..

• BlygTjej

Oj oj oj, vad många slarvpellar det fanns Det hade jag inte väntat mig.

• stin a

Din man är väl inte gravid,,Skrattande,då tycker jag att han kan ta dom tunga bitarna i städningen...och så tar du dom lätta bitarna.
    Kan ju inte vara så svårt att dela upp sysslorna när utgångläget är som det är....ellerFundersam

• April Mamma

Är väl inte super pedant el så men gillar att ha fint..

Mitt tips är att tex efter att man har ätit så diskar man (el stoppar in i diskm) och torkar av bord och diskbänk. jag tycker att känns köket snuskigt så känns hela lyan rörig..

Har man inte barn så kanske det räcker med att damsuga 1 gång i veckan,annars oftare. Avsätt en städdag i veckan där ni hjälps åt, en tar köket, den andre badrummet osv damma o damsug/torka golvet. Städar man o plockar undan så är det lättare att "hålla fint" sen.

Skaffa krokar att sätta upp på väggen typ bakom sovrumsdörren där kan man hänga upp kläder som annars kanske hamnar på govet.

Bra förvaraing är A och O, kasta/skänk bort allt som inte används. Rensa ett par ggr per år.

Sätt på bra musik och städa loss nu...det ska jag faktsikt göra nu

• Petronilla

Hej på er slarvpellar:)

Här är en som kan om hon vill:) (Nej jag vill inte vara dryg)

När jag arbetade som barnflicka hade jag följande städschema.

Måndagar, dammsuga hela huset och våttorka. (tvätta vid behov)

Tisdagar, städa av toaletter och badrum.

Onsdagar, dammsuga hela huset och våttorka

Torsdagar, städa av toaletter och badrum

Fredagar, dammsuga hela huset och våttorka.

Varje dag, plocka upp, bädda sängarna, vädra sängkläder, laga mat

En gång i veckan byta lakan och städa ur kylskåp.

En gång i månaden damma bokhyllorna i barnens rum och torka ur köksskåpen.

Nu städar jag en gång i veckan hemma. Dammsuger, dammar och våttorkar. har tvättstuga en gång i veckan och byter lakan var annan vecka.

Städar resten när andan faller på.

Svar på tråden Städschema? =)