• thisismylife0

Illamående på nätterna i v 33...:(

Jag har helt plötsligt efter nästan 13 veckor "friska" veckor börjat må illa igen. Inte på dagarna utan nätterna nu och jag kräks nästan varenda natt.Inatt vaknade av att jag kräktes och satte i halsen (ursäkta detaljerna) Har även blivit extremt trött och vill helst bara sova hela tiden.Nån som vet vad detta kan bero på? Jag är i v 33. Har för övrigt en väldigt lugn bebis som inte sparkar så mycket så det borde inte bero på det. Kanske kan det vara att den trycker mot nåt?

• Svar på tråden Illamående på nätterna i v 33...:(
  • Vintersaga

Jag är bara i v 23 och har tyvärr inte haft något uppehåll i illamåendet. Men efter att jag fått nya illamåendetabletter så mår jag bättre. Biverknignen är ju trötthet och mina är lika effektiva som sömnmedel. men det gör ju inget om man tar dem på kvällen.

Har också sura uppstötningar som nästan sätter igång kräkningar på nätterna. Novalucol hjälper rätt bra + hög kudde!

Hoppas att du löser det och snart mår bättre!!!

• Nr3påG

Jag är oxå i v.33 har halsbränna på nätterna så att jag mår illa, kan det vara det som spökar för dig med??

• kias

Hej
    Jag är i v 29 och har dom senaste dagarna ( nätterna ) mått jätte illa, i natt så kräktes jag.
    Vet inte varför men jobbigt är det. Ska till bm imorgon och ska då fråga om det är vanligt att illamåendet kommer tillbaka.
    Känner mig oxå väldigt trött. Mår nu precis som i början av graviditeten.

• gia

Känner likadant som er andra! Undrar va det beror på! Är i v34+ och må uruselt! Särskilt på eftrmiddagarna, kvällar och nätterna! Har inte mått såhär dåligt på minst 18 veckor! Glad att jag inte är ensam! Undrar om ni fått kraftiga förvärkar i samband med att illamåendet startade?

• agge333

gia!

Jag har de senaste två veckorna börjat må illa och nu för en vecka sen blev mina förvärkar kraftigare, så jag ska på kontroll idag...blir skönt att få reda på om det är nåt eller om jag kan vara lugn ett tag till!

• linus

Jag mår oxå väldigt illa på nätterna, började runt v 34 för mig. Inte varje natt å jag pratade med bm om det och hon sa att det är oftast för att det är trångt därinne.

På mig hjälper det att inte äta för sent, typ ett par timmar innan jag går till sängs så det hinner sjunka lite.

Men det är vidrigt alltså

• thisismylife0

Tack för alla svar.Där ser man att det var så många som mådde illa lite senare i graviditeten. Pratade som hastigast med en barnmorska på telefon idag och hon sa att det kan bero på att jag tar järntabletter på kvällen innan jag går och lägger mig. Hon tyckte jag skulle göra ett uppehåll och se om det försvinner. Men jag tycker ändå det är lite skumt. Har ju mått bra så många veckor nu innan. Känner som du Kias att jag mår som i början av graviditeten. Superjobbigt...:(..

Nr3påG :Har mycket sura uppstötningar så visst har det säkert nåt samband där. Tror att det ofta är det som sätter igång det hela. Kanske får prova nåt mot det iaf...

Svar på tråden Illamående på nätterna i v 33...:(