• Betty Boop

Hur får man bort gammal lukt från barnvagn?

Min kusin har köpt en begagnad barnvagn. Den är jättefin, men problemet är att den har stått i ett förråd i flera år. Det luktar gammal källare/förråd m den. Vagnen har stått ute, under tak, och vädrat hela sommaren och hon har tvättat den flera av gånger. Det har blivit bättre, men hon blir inte kvitt lukten ordentligt.

Nån som har nåt hederligt gammalt husmorstips på hur man kan göra med den?

• Svar på tråden Hur får man bort gammal lukt från barnvagn?
  • Labolinaa

Vet inte men för att få bort lukt från kattkiss kan man torka med ättikssprit. Kanske funkar det på din kusins vagn oxå för att få bort förrådsdoften? O så vädrar hon den efteråt igen.

• Shoujo

Kan man inte använda sån här mystisk sofftvättmedel på den då?

• Maj 2005

Jag har hört att bikarbonat tar åt sig lukter i skåp etc.

• marina7712

Jag vet att när dom vill ta bort lukt ifrån lägenheter bl a så ställer dom in en skål med ättika och låter det stå där ett tag. Det ska tydligen dra åt sig dålig lukt...

Borde ju funka på en vagn också...

• Kajsan

Sån doftbortagarsprey som man ska spraya på kläder och möbler som luktar illa...Febreeze heter det väl?
    Det funkar på allt annat, så varför inte barnvagnar?

• Maj 2005

Betty Boop
    Fick ni bort lukten, eller hur gick det??
    /Nyfiken

• Betty Boop

Först provade vi ättika, men det hjälpte inte. Sen köpte vi köpte en lukt-borttagar-spray som heter Yoko Air (eller nåt sånt). Det funkade!

• Mamma3

Betty boop, har doften kommit tillbaka? Har testat massor m knep jag med, men "källardoften" vägrar försvinna. Så ska testa yoco air jag också tänkte jag. .

Svar på tråden Hur får man bort gammal lukt från barnvagn?