• Niinis

någon som gjort tavla själv i tyg typ marimekko??

har någon lyckats med det? jag tänkte göra en tavla till sovrummet. alla ideer på fina tyg och gärna råd för hur man kan göra tavlan! har ingen aning!=) någon som har gjort i marimekko tyg? hur mkt kostar tyget? någon som har bilder i sitt galleri?

• Svar på tråden någon som gjort tavla själv i tyg typ marimekko??
  • Pelinen

jag har gjort med tyg från Åhlens för 99 kr/m. Satte upp det på två dukpanår från Borett för 130 kr st.

• JennieA

Jag har gjort en tavla av tyg till mitt sovrum. Finns bild i mitt galleri.

Åkte till ett byggvaruhus och köpte lister, kostade 15kr/m, de sågade till dom i de mått jag ville ha med. Sen var det bara hem och spika ihop listerna och häfta fast tyget, jättenkelt och snyggt!

• babyblå

jag klistade upp tyget på den pappskivan som fanns i ramen. marrimekkotyg kostar ca 400:- metern. Kolla annars på Gudrun Sjödén, e har fina mönstrade tyger som är aninen billigare. Lycka till!

• Habaladabala

Jag har oxå en tygtavla...
    Jag köpte en lagom stor masonitskiva på ett byggvaruhus... Sen klädde jag in den med tyget och häftade fast det... Alltså vek det runt kanterna och häftade på baksidan.. (Med häftpistol)
    Blev hur snyggt som helst, enkelt att byta tyg om man ledsnar, lätt att göra och billigt!!
    Lycka till!!

• Habaladabala

Glömde skriva...
    marrimekko tyg är ju ganska dyrt men det behövs ju inte så mycket för en tavla så det borde bli ganska billigt ändå...
    Sen har ju t ex. Hemtex Marimekko-liknande tyger.
    Lite fejk iof men de är ganska lika..

• Skittles 77

Jag skruvade ihop fyra lister till en ram, breda lister. Sen spände jag tyg över, häftae fast på baksidan!
    Köpte nått billigt stuvtyg och....voilá!

Lägger upp bilder om ca 45 min, ska hämta på dagis nu!

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • Marie IE B

I mitt galleri finns vår tygtavla med. Vi gjorde ramen av fyra reglar med en femte regel som extra stöd vågrätt tvärs över. Tyget är ett Almedahl tror jag, köpt på Hemtex. Vi är supernöjda men har haft den i typ 4 år nu så vi börjar bli sugna på att byta tyg.

• theoIsac

jag har gjort små marrimekko tavlor till sovrummet. jag tog bara tre tjocka kartongbitar o skar ut, o häftade fast tyget på.

• Nirnaeth

Har också en, bild finns i galleriet.

Snickrade ihop 4 lister, till en avlång ram. Sen spände jag på tyget och häftade fast med häftapparat.

• Nirnaeth

Köpte Marimekko Mini-Unikko på Tradera, för 149 kr. Svart och beige

• AnnaGBG

Hade också Marimekkotavlor. 4 st i samma tyg ( det med blomman ) fast i olika färger.

Köpte taveldukar och häftade fast tyget på och satte upp dem i en kvadrat ( ganska stora tavlor ).

Har tyvärr ingen bild för jag har tröttnat och tagit bort dem

• Justitia

Här har du en med mycket tyg på väggarna. MARIMEKKO i hallen och vardagsrummet och 10-gruppen i köket.

I hallen har jag tåget hängt från taket och ner till golvet längs väggen. Det är det gröna tyget med hundkex. Tror att det kostade ca 300 kr metern. Jag har sytt sömmar både uppe och nere men kanterna i sidorna har jag låtit vara som de är. Jag har hängt upp det på en träpinne, då hänger det rakast.
    10-gruppen tyget i köket är samma konstruktion. Där har jag deras rutiga i grått, brunt, svart och beige!
    I vardagsrummet har jag spikat upp MARIMEKKOtyget på en rektangulär träram så det ser ut som en tavla. På det viset behövdes bara en meter tyg! Det är det svartvita med ett träd.

Svar på tråden någon som gjort tavla själv i tyg typ marimekko??